[linux] mount cd-rom

Pondělí Červenec 29 20:10:35 CEST 2002

On Mon, Jul 29, 2002 at 07:21:05PM +0200, Ferdo wrote:
> Zdravim!
>
> Mam cerstvo nainstalovany Linux RH7.2 (z CD). Po instalacii bolo vsetko OK,
> ale ked som chcel pozriet cd, vypisalo:
> Not a valid block device.
>
> Pozrel som fstab, ako to tam vyzera, ale zda sa to byt ok. Ten isty problem
> je aj s floppy. Vypisuje tu istu hlasku. Pritom instalacia prebiehala z CD,
> a nebol ziadny problem. Dokonca sa mi podarilo pripojit disk, ktory tam
> nebol pocas instalacie, a mountnut ho. V pohode sa da nan pristupovat.

Co znamena, ze to vyzera byt ok?

cavo na zeus:~$ ls -l /dev/cdrom
lrwxrwxrwx    1 root     root            3 Sep 27  2000 /dev/cdrom -> hdc
cavo na zeus:~$ ls -l /dev/hdc
brw-rw----    1 root     disk      22,   0 Jul  5  2000 /dev/hdc
cavo na zeus:~$ ls -l /dev/fd0
brw-rw----    1 root     floppy     2,   0 Jul  5  2000 /dev/fd0
cavo na zeus:~$ cat /etc/fstab
#
/dev/hda2       /              ext2    defaults,errors=remount-ro 0      1
/dev/hda3       none           swap    sw                         0      0
proc            /proc          proc    defaults                   0      0
/dev/fd0        /floppy        auto    defaults,user,noauto       0      0
/dev/cdrom      /cdrom         iso9660 defaults,ro,user,noauto    0      0
/dev/hda1       /boot          ext2    rw                         0      2

> A este jedna otazka. Ked mam pripojene disk. oddiely s FATkou, je mozne
> zobrazit dlhe nazvy tak ako to je aj pod W9x (a vyssie)?

Ak mate v jadre podporu vfat, tak ano.