[linux] prosim o triezve nazory na temu rc v slacku

Peter Strelec beko na profi.sk
Pondělí Červen 17 22:55:28 CEST 2002

> Podstata diskusie spocivala v tom ze na embedded zariadeni, ktoreho kod
> navzajom sharujeme, su rc skripty v style slackware (tj. rc.S rc.inet1
> rc.inet2 rc.M ...) a je tam zopar veci ktore ak chcel clovek
> restartovat, budto to spravi rucne, alebo rebootne ten zver.

Pokial ide o sietove zariadenia tak len ifconfigom zhodis staru konfiguraciu a
spustis uprageny rc.skript a ides. nemusis to cele zhadzovat a skoro vsetko
sa da urobit obdobne.

> Je mi jasne
> ze je to debata koncepcneho charakteru typu flame, avsak velmi by ma
> zaujimalo, ci niekde nie je popisane, co ako chce slackware predstavovat
> v tomto formate (sysV to teda nie je), preco je prave slack podla
> niekoho lepsi v style startovania atd.

Ja pouzivam slack a osobne sa mi paci styl tychto skriptov.
Skus si mrknut rc.K a potom r.sysvinit. Tu uvidis postup nabiehania
a ak chces vediet kde sa spustaju ostatne rc.skripty moze si to mrknut v
subore rc.M.
Pokial ide o rc.sysvm je to klasicky styl SystemV startovaci skript, kde len
podla urovne initu sa potom spusti dalsi skript, kde sa vykonavaju dalsie
rc.skripty. Tu je nejaky prikladik priamo zo slacku.
rc.M - multi user
rc.S	- single
rc.0	- halt
rc.4   - X
Este spomeniem jednu vec. Prehladne napisane skripty. Vies kde je co uz aj
podla nazvu. Vytvorit rc.skript si mozes zvlast na kazdy server alebo daemon
a takto si mozes urobit prehladny sytem startovania konfiguracie ktorej
rozumies ale je to len vec nazoru a zvyku. RedHat som uz dlho nevidel a
neviem to teraz porovnat ale niekedy sa mi to tam zdalo ohavne. Ohladne
postupu startu systemu tu nieje inak nic moc zaujimave alebo specialne.
Skratka klasika.

S pozdravom Peter