[linux] spurious 8259A interrupt: IRQ7

Zdeno Podobný zdpo na mailbox.sk
Pátek Březen 15 00:11:16 CET 2002

Ahojte

Chvilu po starte mi kernel oznami, ze "spurious 8259A interrupt: IRQ7."
Vieto o tom nieco blizsie?

V /usr/src/linux-2.4.19-pre1/arch/i386/kernel/i8259.c je napisane toto:

"Lightweight spurious IRQ detection. We do not want to overdo spurious IRQ
handling - it's usually a sign of hardware problems, so we only do the checks
we can do without slowing down good hardware unnecesserily.

Note that IRQ7 and IRQ15 (the two spurious IRQs usually resulting from the
8259A-1|2 PICs) occur even if the IRQ is masked in the 8259A. Thus we can check
spurious 8259A IRQs without doing the quite slow i8259A_irq_real() call for
every IRQ. This does not cover 100% of spurious interrupts, but should be
enough to warn the user that there is something bad going on ..."

Podla tohoto mam nejaky hw problem, resp. "something bad going on", ale ako
zistim, co sposobuje to neprave (spurious) IRQ? Co a kde treba nastavit, aby sa
tento problem vyriesil?

Zd.

PS: Kernel je 2.4.19-pre1. Skusil som aj 2.4.8 a ten to nevypisoval. Je to chyba v 2.4.19-pre1, alebo to
starsie verzie neregistrovali?

Ak je to naozaj hw chyba, tak bz som to rad vediet, kym ho mam v zaruke...