[linux] PHP's substr() or SQL's substring()

Michal Toth michal.toth na oracle.com
Úterý Březen 19 13:00:51 CET 2002

Ondrej Jombik wrote:

> [...]
> znakov. To vobec nevadi, len potrebujem tento retazec este pred vlozenim
> resp. porovnavanim skratit na dlzku 255.
>
>         No a moja strasna dilema je, ci to robit na strane klienta (PHP,
> Perl), alebo na strane serveru (SQL). Za klienta hovori to, ze sa nebude
> sietou prenasat zbytocne vela bordelu (kedze to uz bude skratene) a pre
> server zase to, ze veci ako substring() su dost dobre nekodovane a navyse
> cela SQL query je optimalizovana.
>
>         Vdaka za kazdy poznamku, ktora by mi pomohla sa spravne rozhodnut s
> pocitom, ze som vybral to lepsie riesenie.

na toto mozes dostat iba jedinu odpoved:

ak nevadi overhead a sql masina je rychla a ma dostatok zdrojov - sup s tym na
server. Ak je spojenie pomale, sql masina slaba a klientska masina silna tak to
rob na strane klienta.
Osobne by som si zvolil klienta.