[linux] Licencie

Marcel Telka marcel na telka.sk
Sobota Březen 23 21:09:45 CET 2002

Napísané dňa 23.03.2002 00:41:01 +0100, (autor: Zdeno Podobný):

> smlouva)
> prostě
>
> TOTO je pravda. Zmluva nemoze byt spatne menena. Lebo potom by bolo
> mozne,
> aby Linus si povedal,
> ze zadarmo si stahovat kernel je pekne, ale ze on chce peniaze. A ze meni
> licenciu od 1.1.1995, a kazdy,
> kto pouzival od tohoto datumu kernel (resp. casti kernelu, krotych je
> autorom) mu musi zaplatit 100$.

Suhlasim. Ja som nehovoril o tomto pripade.

> [...]
>
> Ak sa vam to nezda, tak si spomente na niektore veci z SK politiky (napr.
> pokusy spatnu ucinnost zakonov
> (t.j. retroaktivita), alebo snaha o odobratie zle privatizovaneho
> majetku)
> - nic z toho nevyslo, lebo by to
> skoncilo na Ustavnom sude...

> stranou).
> free).

> licencia

> dohodne

> Pekne, ale v praxi nepouzitelne. Som zvedavy, ako zistis vsetkych
> uzivatelov napr. kernelu a hlavne ako im

Mylis sa. Toto bol len priklad. Samozrejme, tak ako som to napisal, by sa
to prakticky realizovalo len velmi tazko. Avsak v bode 1. mozu byt ine
podmienky (vobec sa nemusia podobat na free licenciu).

Toto cele je samozrejme len akademicka debata. Islo o to, ci je mozne
dodatocne (t.j. neskor) zmenit podmienky pouzivania SW (t.j. v podstate
licenciu, teda zmluvu). Odpoved znie: ano, zavisi vsak od licencie a
prakticky pri free licenciach sa to nepouziva. Skus si vsak precitat
nejaku komercnu licenciu. Vo vacsine z nich su ustanovenia, ktore umoznuju
autorovi (t.j. sw firme) za istych okolnosti zmluvu ukoncit, prip. zmenit
(t.j. vlastne zmenit licenciu).

> dorucis vypoved licencie (napr. nie vsetci musia byt pripojeny
> internet...). Tiez by si mal zabezpecit, aby
> pripadny pouzivatel MUSEL suhlasit s licenciou (vid windowsacke
> instalacie). Ak nekliknes na "Ano", tak ti
> to nedovoli nainstalovat...

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |