[linux] Bootovanie z disku na off-board IDE radici (Sil680)

Matus Horvath horvathm na decef.elf.stuba.sk
Úterý Květen 14 17:08:25 CEST 2002

Dobry den vsetci

Mam dost stary mainboard s BX chipsetom, ktory ma pomaly
UltraATA 33 radic. Teraz som si kupil novy disk a k nemu
aj novy UltraATA 133 radic, aby to nejako slapalo.
Problem mam s bootovanim, ked som nainstalil lilo,
bootovanie skonci vzdy pri "LI".

Radic sa vola StLab PCI ATA 133 RAID IDE Card, ma chipset
Sil680 (niekde ho volaju aj CMD680) a s Hedrickovym patchom
s nim Linux funguje dobre. Na ten radic som pripojil novy
60GB disk Maxtor na prvy kanal, stary 13GB disk Western Digital
na druhy kanal (CDROM a CDRW su na starom onboard radici).

Ked v BIOSe nastavim bootovanie zo SCSI, tak sa nabootuje
bez problemov ten 60GB disk, na ktorom mam Windows XP a 98.
Bootovat priamo z toho 13GB disku sa bud neda vobec, alebo
len ked sa nenajde boot sektor na tej 60gigovici - neskusal
som.

Chcel som sa dosiahnut aby v MBR na 60GB disku bol nejaky boot
manager, ktory by mi dovolil nabootovat linux z 13GB disku
alebo windoze zo toho 60GB. Bohuzial sa mi zatial nepodarilo
presvedcit lilo aby to slo. Ak rozchodim GRUB alebo nieco
ine, pomoze mi to? Urcite uz niekto taketo nieco riesil,
pomozte plz.

---
Jedno z rieseni je pripojit 13GB disk na stary radic, a dat
lilo na neho. Ale to je posledna moznost, lebo ten disk je
na novom radici o polovicu rychlejsi. Inac linux mi nabootuje
z diskety a najde vsetky disky aj cdrom, proste normalne
funguje, jediny problem je s bootovanim z harddisku.

Neviem ci je to relevantne, ale pre istotu:
Moj BIOS nepodporuje disky vacsie ako 32GB, takze ked ten
60GB disk pripojim na on-board radic, vobec ho nenajde alebo
(po prislusnom najumperovani disku) najde len 32GB disk.
Ked je ten isty disk pripojeny na novy radic, tak funguje
normalne ako 60GB, prepokladam ze vtedy sa pouzije BIOS
na radici a nie na doske.

Mainboard mam Abit BH6 rev. 1.1, lilo je standartne z RH 7.1
(tusim verzia 21.4.4).

Tu je este moj lilo.conf, pre pripad ze by som tam mal nejaku
elementarnu chybu:

boot=/dev/hde
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
delay=5
lba32
default=linux

image=/boot/vmlinuz-2.4.18ide
        append="hda=ide-scsi hdb=ide-scsi"
        label=linux
        read-only
        root=/dev/hdg1

other=/dev/hde1
        label=windows

Dakujem pekne za pomoc a prepacte dlhsi mejl, ale chcel
som uviest vsetky relevantne skutocnosti

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:horvathm na decef.elf.stuba.sk
http://www.elf.stuba.sk/~horvathm