[linux] Reviza SK-Ispell

Marek Grac xgrac na informatics.muni.cz
Čtvrtek Květen 30 16:44:05 CEST 2002

Radamsava,

	Vzhladom na to, ze som sa o cosi podobne pokusal, tak chapem o co
ti ide :) snad len par postrehov. A kedze by snad mohli zaujat aj niekoho
ineho, tak to posielam aj do konfery.

> Avsak niekolko testov ukazalo, ze bude treba skontorlovat pravidla v
> affix subore - su tam zadefinove casovania, sklonovania atd...
> Kedze sa jedna o pomerne rozsiahlu pracu, hladam ludi, ktori by sa na to
> so mnou podujali.
	Zakladny problem bol v pocte moznych affixovych tried, ktore
ispell ponukal (mozno ich uz zvlada aj viac). ale narvat tam slovencinu
nebude trivialny problem (bude treba spajat rozlicne triedy, ktore su
disjunktne napr. sloveso + prid. meno). Verim, ze taketo problemy v nicom
novsom nie su.
	Na druhej strane neviem na kolko si sledoval ten datovy subor s
ispellom a prisiel na chybovost samotnych slov. Pocet nespravnych slov je
(podla toho co som pozeral) v jednotkach percent, co je prilis vela :(
(aspon pre mna).

> Podrobnejšie by som informoval pripadnych zaujemncov do 2-3 tyzdnou.
> Ozvite sa na moj sukromny email (pripadne aj info o tom, ktory flag by
> ste chceli revidovat, pripdne k comu mate dobru literaturu - slovesa,
> pridavne mena, podst. mená)
	Plz, zarad si ma do tohoto listu.

> PS: Pokial sa vám zdá, že na to nemáte, ale máte legálny prístup k
> nejakej kvalitnej kontrole pravopisu (ta v t602 nie je dobra) dajte
> mi vediet.
	Jediny program, ktory by na to siel vyuzit a ma 'vcelku' slusnu
kvalitu je 'lemma' (bezi aj pod Linuxom) (Sevecek, 1995). Jedna sa sice o
morfologicky analyzator, ale vyuzit by siel. Priklad:
: sladkosti
1. <s> sladkos-t-i	(209)
   <l> sladkos
   <c> subs   Fem sg #236
   <c> subs   Fem pl #14
: linux
--- not found
: ut
1. <s> ut	(219)
   <l> ut
   <c> subs   Any pl #2

	Mimochodom, prave dnes som si nezavisle (na tomto e-maile) konecne
dohodol zadanie bakalarskej prace na temu zlepsenie kvality slovenskeho
slovnika :) u nas v labaku (Laborator zpracovani prirozeneho jazyka).

m,

--
[ marek 'marx' grac / gerard ][  We are all apprentices in a craft  ]

Daląí informace o konferenci linux