[linux] Vela novych TTF fontov

J. Matej matej na vsld.tuzvo.sk
Pondělí Listopad 4 08:14:19 CET 2002

Vdaka, skusim, dalej dopisujem do textu:

Zdenko Podobny wrote:

> Len pre istotu uvediem "svoj" postup:
> 1. Vytvor si uplne novy adresar - nemam dobre skusenosti s pridavanim
> fontov do existujuceho adresara s fontami. Odporucane miesta su (MDK):
> /usr/share/fonts
> /usr/X11R6/lib/X11/fonts
>
> 2. Skopiruj do tohot noveho adresara fonty:
> 3. Cestu zapis do '/etc/X11/fs/config' - nezabudni dat na konci riadku
> ciarku - iba posleny riadok v casti 'catalogue' je bez ciarky. Pokial
> mas problemy s xfs, tak to kludne zapis aj do /etc/X11/XF86Config-4

Urobil som, presne tak.

> (resp. XF86Config) do sekcie 'Files':
> Section "Files"
>     FontPath "/usr/share/fonts/MyTTF"
>     FontPath   "unix/:-1"
> EndSection

Skusim.

> 4. Spusti "ttmkfdir >fonts.dir" (mkfontdir nie je pre TrueType fonty -
> co je horsie, automaticky ti zmaze existujuci subor 'fonts.dir' a
> nahradiho prazdnym suborom...) Mozna niektore s fontov budu oznacene, ze
> su s nimi nejake problemy - tieto nebudu zaradene do fonts.dir a teda
> nebudu k dispozicii...

Asi bude problem tu, tych fontoch je 4500, aj chyb bolo vela (nezname
atributy, ci co), ale z takej kopy fontov mi mozno (ak to boli oni)
pridalo iba asi 10, co je divne malo, ale vo 'fonts.dir' je ich aspon
1000.

V Mandrake 8.2 nie je 'ttmkfdir', ale ked som ho doplnil (na CD som to
nenasiel, ani v baliku kde by to malo byt ???), tak to islo. V nejakom
manuale pisali, ze 'ttmkfdir' urobi 'fonts.dir' a nasledne spusteny
'mkfontdir' urobi subor s menom 'fonts.scale', ktore su vo vsetkych
adresaroch s TTF fontami. Som z toho mierne popleteny - 'fonts.scale'
nie je treba ?

> 5. Restartuj xff ('/etc/init.d/xfs restart') pripadne X server

Nepomohlo, skusim este zaradenie cesty do 'XF86Config-4'.

Vdaka,
MJ