[linux] OT: kupil som si nove audio CD...

Marcel Telka marcel na telka.sk
Úterý Listopad 5 22:01:16 CET 2002

Napísané d??a 2002.11.05 03:11, (autor: peter Fodrek):

> ( co
> je

> je
> ochrany.
>

> Prrrr! V USA by to bolo legalne, ale na SVK (a vo velkej vacsine
> statov) je
> autorskym zakonom zakazne si robit kopie pre vlastnu potrebu ci
> zalohu...

Odporucam najskor prestudovat minimalne paragraf 21 autorskeho zakona
(34/2001 Z.z.).

> A  uz vobec nie je legalne robit v diele zmenu bez suhlasu vlastnika
> prav...

Autorske prava su len na zvukovu reprezentaciu diela a nie na
jednotlive bity na CD (datova reprezentacia na CD a samotne CD je len
"nosic"). T.j. podla par. 21 AZ si napr. kludne mozes skopirovat svoje
legalne kupene original CD na svoju kazetu (aby si si muziku mohol
vypocut aj na kazetaku).

> A CD s oblafnutou ochranou je podla zakona, bud zmenene cudzie dielo,
> ak ho
> povazujes za svoje alebo falzifikat originalu ak ho vydavas za dielo
> povodneho autora...

CD s oblafnutou ochranou nemusis povazovat za nic z toho, co pises.
Povazujes ho len za "rozmnozeninu diela pre osobnu potrebu".

... a to este interpretujem AZ pomerne prisne. Podla par. 21 AZ to
vyzera dokonca tak, ze si mozes kludne pozicat original CD, napalit si
vlastnu kopiu a CD vratit. Podla vsetkeho autorsky zakon neporusujes
(otazka je, ci ho nahodou neporusuje ten, kto ti CD pozicia...).

IANAL.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |