[linux] web o linuxe - par postrehov

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Sobota Listopad 23 09:58:25 CET 2002

Prajem prijemny den,

pf na nextra.sk wrote:

> Nie kazdy je linuxovy
> guru a otazka dostupnej literatury je nielen pre zaciatocnikov casto
> jednou z rozhodujucich.

Uplny suhlas!!!

> Ja osobne vlastnim podobnych knih celu kopku
> a mienim ju neustale rozsirovat. Viem, ze papierova literatura nie je
> nikdy tak cerstva ako to, co sa da zohnat na webe, mam ju vsak radsej,
> pretoze pri mojej optickej pamati sa v nej lepsie orientujem a nenici
> mi oci tak rapidne ako display pocitaca.

Uplne suhlasim!

>  Pozrite sa len
> z kolkych stran sa na vas vali prival odbornej literatury mojej
> "oblubenej" MS. Tak preco nepomoct tomu, co chceme my:
> linuxu a suvisiacim produktom. A to aj takouto formou. Ak niekomu nasou
> pomocou stupne obrat s linuxackou literaturou, tak je to len OK,
> v buducnosti jej bude predavat radsej a vo vacsom mnozstve. Jej autori
> si teda zarobia viac a budu sa moct s vacsou chutou venovat svojim
> opensourceovym produktom, ktore zasa pouzijeme my. Tak sa ten okruh
> uzatvori ku prospechu vsetkych.

Teraz nieco s osobnych zazitkov:
Ako som spominal, pisem dlho pre PCrevue, hlavne o linuxe.

Myslite, ze som nemal zaujem, aby moj serial o MySQL vysiel (po urcitom
prepracovani) knizne?

Na Slovensku NEEXISTUJE!!!!
Nenajde sa ziadny vydavatel, ktory by vydal nejaku knihu s nakladom 1000
ks
(lebo odb. knihy sa na Slovensku viac nepreda) na svoje naklady!

Ano, ak si najdem sponzorov, takych slabych 120 tisic Sk a vzdam sa
honoraru, tak to vytlacia, ale predat si to musim sam!

Mam dobre kontakty s inymu slovenskymi, ale aj ceskymi autormi a mam od
nich
znacne informacie.
Co myslite, preco Slovaci pisu knihy pre ceske vydavatelstva?
Lebo je tam vacsi trh a tym vacsi naklad. A okrem toho ta kniha, od
slovenskeho autora - v cestine - sa preda aj na Slovensku.
Ale kazdy knihkupec vam potvrdi, ze knihy v slovencine sa predavaju v
Cechach len velmi slabo!
(Ci uverite alebo nie, je to tak. Slovak cestine rozumie a nevadi mu,
ale
Cechovi slovencina nepasuje a radsej voli ceskeho autora, aj na ukor
kvality! Je to fenomen, ktory nik nevie poriadne zdovodnit, ale je to
tak!).

Najdite mi vydavatela, ja oprasim supliky, VZDAM SA HONORARU, len aby to
knizne vyslo!!!
Nie pre prachy, ale pre ostatnych citatelov!

S pozdravom
mior