[linux] ataraid

Lubo Drobny lubod na microstep-mis.sk
Čtvrtek Listopad 28 09:42:32 CET 2002

Zdravim,

s raidom na doske som s trochu zabaval, ale podarilo sa mi to rozbehat
iba takto:
- musel som prihodil dalsi disk , ktory bol klasicky ide, na ktory
som naistaloval linux
- prihodil som moduly pdcraid ataraid (staci modprobe pcdraid)
- a /dev/ataraid/d0 je pripraveny na aplikacne data
i ked to nieje nic moc lebo neviem o stave raidu vobec nic.
Ako nainstaloval mandrake priamo na nieco taketo netusim (mirror
by sa este mozno dal), pretoze poriadny hw raid by sa podla mna
mal tvarit ako jeden scsi disk a hotovo.

Mal som aj raid na PCI karte ale tiez to bolo na nic, pretoze
rychlost disku priamo na IDE bola 44MB/s (podal hdparm), kdezto
disky na raide na doske davali iba 40MB/s, ci to je obmedzenie
PCI zbernice netusim, ale je to na nic hlavne ked treba strip.

Teraz vsak radsej pouzivam sw raid z kernelu i ked to zerie vykon
procesora.

lubo