[linux] KPPP-pristupove prava (a este moja myska)

fedel na pobox.sk fedel na pobox.sk
Neděle Září 1 03:22:17 CEST 2002

On Sat, Aug 31, 2002 at 05:14:28PM +0200, Johanka Z Arku wrote:
> KPPP som uz vyriesil. (Bol v tom paradny bordel)
Ako si to spravil?

> Da sa spravit skript, ktory by robil daco taketo?:
> su segra (pri prikaze su mozem dat heslo rovno v parametri? lebo ten skript by
> mal byt plne automaticky)
> kmail -stiahni_moju_postu (spravi mi to kmail v konzole?)
> su brat
> kmail -stiahni_moju_postu
> su otec
> ..
> .
>

> Alebo je nejeky program, co stiahne postu do /home/user/Mail aby s nou otom
> KMail vedel robit?
> dik

Je tu program fetchmail ktory moze stiahnut postu pre teba, segru, brata a
babicku ...
Pravdepodobne ho uz mas aj nainstalovany a pre pouzitie je
potrebne vytvori subor .fechamilrc ktory umiestnis do adresaru /root s
nasledovnym obsahom:

poll "mailhub1.slovanet.sk" protocol pop3 user "babicka" with pass "babicka-password" is "babicka-local" here
poll "pop.mail.com" protocol pop3 user "brat" with pass "brat-pass" is "brat-local" here
poll "pop.slovanet.sk" protocol pop3 user "Johanka" with pas "Z Arku" is "janka" here

a tak mozes pokracovat pre celu rodinu a susedov ...

Ked chces stahovat postu pre viacerych
uzivatelov ako v tomto pripade musis spustit fechmail ako root (preto je
aj ten subor v /root). Ja to mam tak nasstavene ze som na koniec suboru
/etc/ppp/ip-up pridal riadok

fetchmail&

Pre fechmail musi na tvojom localhost.localdomain bezat aj
sendmail (qmail, postfix ...) ktory ti doslu postu ulozi do suboru
/var/spool/mail/user
Ked ti uz sendmail bezi tak si nastav aj KMail aby postu poosielal cez
neho a do /etc/ppp/ip-up pridaj potom dva riadky:

fetchmail&
sendmail -q&

Taktoo sa Ti hned pri prihlasenni do siete automaticky stiahne a
odosle vsetka posta - samozrejme trba patri4ne nastavit aj sendmail.
Ja som to zvladol pomocou programceka install-sendmail ktory sa da
stiahnut z http://cork.linux.ie/projects/instal-sendmail/
S pozdravom
Juraj Fedel