[linux] Re: [linux] Výroba časopisu

Zdenko Podobny zdpo na mailbox.sk
Úterý Září 3 19:25:46 CEST 2002

Dňa So, 2002-08-31 at 15:32, fedel na pobox.sk napísal:

> 	Zdá sa mi, že je to práve to čo som potreboval!
> 	A teraz mám novú otázku (pravdepodobne už zodpovedanú, ale prdsa):
> Kde môžem stiahnu fonty s našími písmenami ktoré
> bi som s týmto programom mohol použiť?

Scribus pri starte sa snazi zistit cesty k fontom (ttf, Type1) (asi
preto tak dlho startuje), takze ak mas problemy s tym, ze v scribuse nie
su niektore fonty, ktore mas v systeme, tak si precitaj README, kde su
niektore odporucania.

Skus pouzit (ak mas  win) tie z windowsu, pripadne ak mas tlaciaren, tak
niektori vyrobcovia davaju fonty aj na CD s ovladacmi (napr. EPSON).

Dobre spravy som pocul o fontoch (Type1), ktore su v ghostscripte 7.x
(skus si stiahnut iba fonty, nemusis cely GS) - problem vsak mozes mat z
licenciou.

Skus tiez vyskusat font Lido (pozor na licenciu) www.stormtype.com alebo
www.myfonts.com.

Neviem, ci je scribus tak kvalitny, alebo je v nom chyba, ale najst font
so slovenkymi pismenami, kt. by v nom vyzeral dobre je dost takze
(vascinou je tam problem s parovanim znakov...).

Preto radsej pouzivam virtualnu tlaciaren pre pdf, ktora je v
OpenOffice.
Ma to niekolko vyhod: import a export do roznych formatov (toto je
momentalne dost velky nedostatok scribusu), delenie slov a kontrola
pravopisu (zatial toto v scribuse nehrozi).

Scribus je velmi slubny projekt (ma implementove kopu veci, kt. som pod
linuxom este nevidel), ale nic vaznejsie by som v nom nerobil, hlavne
kvoli tomu, ze ak v nom urobis nieco zaujimave, tak to budes musiet
editovat iba v scribuse (alebo si napises konvertor...).

Ak potrebujes kvalitne pdf s hyperlinkami a podobnymi fintickami, tak si
pozri pdflatex. Aj ked to je o niecom inom ako su programy, kt. si ty
spomenul.

Zd.

PS: Co sa tyka fontov, tak pokial by si chcel nejaky upravit (vylepsit),
tak si pohladaj pfaedit - ten otvori a ulozi o.i. aj Type1 (.pfa, .pfb)
TrueType (.ttf) fonty.