[linux] statisticky urad, vysledky volieb a proprietarne formaty...

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Září 30 21:08:07 CEST 2002

Ahoj,

> dobre,.. a v com sa moje velmi zovseobecnene tvrdenie lisi od tvojho
> konstatovania?

no, viac-menej to, ze v postscripte sa da nakodit aj webserver, co sa v
PDFku neda :). Postscript je full-featured programovaci jazyk, takze s
tymi ficuriami je to skor opacne (postscript ich ma trosku viacej, azda
az na hyperlinky). Je to klasicky postfixovy jazyk.

> ono sa nie len ze javi, ale JE. skus poslat pdf dokument ako text/plain
> mime typ, ze co to s nim spravi. co to teda nie je pravda na tom, ze pdf
> je dokument v binarnom formate?

podla toho, ako to kto myslel. Nie je kodovany binarne. Ma dve vrstvy.
Jedna je ,,textova'' a je to ten ,,menejficuriovany postfixovy jazyk''.
To je normalna textova reprezentacia. No a to je cele zabalene. Cize ak
si pod pojmom ,,binarny'' myslel to, ze namiesto prikazov a zatvoriek su
tam ich binarne reprezentacie (napriklad ulozeny binarny parse-tree),
tak to nie je pravda. Ak si to myslel takto, tak to samozrejme pravda je
:). Teda ak som to cele spravne pochopil.

> p.s.: spojenia "textovejsi", alebo "binarnejsi" su asi dostatocne
> nezmyselne..

:))).

> p.s.2: na zaklade tvojich argumentov si mozem mysliet, ze vystup
> strings /lib/libc.so.6 ma ma presvecit o tom, ze libc je vlastne textovy
> subor?;)

nie. On to myslel tak, ze zagzipovany libc.c je vlastne vovnutri textovy
subor, len je skomprimovany. Cize otazka je, ci sa bavite o tom, ci je
to vnutorna struktura alebo vonkajsia.

    Juraj.