[linux] Re: EIS - aky programatorsky nastroj - sumarizacia

Jan Kostial alfatrade na szm.sk
Čtvrtek Duben 10 23:06:15 CEST 2003

Zdravím,

pekne sa nám to rozdiskutovalo, vďaka všetkým, ktorí prispeli...
Odsledoval som všetky príspevky a tu je zhrnutie.

V DB serveroch som zúžil voľbu na dve alternatívy:

1. PostgreSQL (ale len o chlp pred MySQL)
Vie niekto podať serióznu informáciu o tom, či je PostgreSQL
free pre komerčné aplikácie?

2. DB independent riešenie (JDBC?)
Toto by sa mi celkom páčilo, ale bude to chcieť veľmi dávať pozor
na obmedzenia jednotlivých backend serverov, pripadajúcich do úvahy.

V programovacích nástrojoch  takto:
(tu sa trochu miešala terminológia - nástroje kontra jazyky):

JAVA - dosť veľa kladných ohlasov - ale vysoká náročnosť na HW.
Tomu sa chcem vyhnúť. Takže nie.
PHP - HTML - Väčšina negatívnych hlasov. Ale viem si predstaviť manažéra firmy,
ktorý si cez internet pozrie obraty svojich predajní za včerajší deň...
Možno ako doplnok, keď už to bude fungovať.
PERL - skoro žiadny ohlas, asi v tom málokto programuje... NIE.

PYTHON - ÁNO. Toto bolo jednoznačné. HĽADÁME VHODNÉ KNIŽNICE!

Kylix + Delphi - skôr nie ako áno. (problémy s prenositeľnosťou)
C++ - s vhodnými knižnicami by to išlo...

Čo nám uniklo:
XML
TEXTOVÝ KLIENT (nie je lepšie označenie ZNAKOVÝ?)
TERMINÁLOVÝ REŽIM
TROJVRSTVÁ ARCHITEKTÚRA

Viete si predstaviť model, ktorý toto zlučuje?

Ján Koštial.