[linux] Re: EIS - aky programatorsky nastroj - sumarizacia

Ján Šóš janko na slovakiatravel.sk
Pátek Duben 11 10:11:20 CEST 2003

Matej Pivoluska wrote --- napísal::

>Dňa Št 10. Apríl 2003 23:06 Jan Kostial napísal(a):

>Toto by bolo urcite zaujimave (z diskety sa nakopiruje Putty a ficis), ale na
>druhej strane, znakovy klient neponukne drag & drop, na co si uz ludia podla
>zvykli.
>
>Podla mna sa netreba pustat paralelne do vyvoje textoveho a grafickeho
>klienta, bude co riesit aj bez toho. Treba si vybrat. Ja sa skor priklanam k
>tomu grafickemu, lebo je v sucastnosti univerzalnejsi, a aj tak uz vacsina
>ludi pracuje pod X.

Sorry,  s tymto nemozem suhlasit, a prave u tohto druhu softu. Pozri sa
na kasy v obchodoch - myslis, ze keby bolo vyhodnejsie pouzivat X (resp.
windows), ze by to nebezalo aspon v tych najvacsich obchodoch (prave u
tych su to stale, vacsinou dosacke aplikacie - prevazne vo FOXke).

Niekolko dovodov, preco uprednostit "znakoveho" klienta:

1.) Programy v grafickych prostrediach nepriamo nutia pouzivat mys (aj
ked to nieje nevyhnutne) - co znizuje vykonnost - hlavne ak pises
vsetkymi desiatimi prstami (vacsina ekonomicky vzdelanych ludi nimi pise).
2.) Samotna pouzita grafika moze mat rusivy vplyv (a vacsinou ma).
3.) Rychlost prace programov je neporovnatelna (musime predpokladat, ze
v malych a strednych firmach nieje vykonny hardware)
4.) Povedzme u skladnika je niekedy neziaduce, aby si prehliadal www, a
potom je jednoduchsie mu dat na  monitor len "znakoveho" klienta,
 vyhneme sa tym zbytocnym otazkam, ci sa to neda a pod..

Este taka perlicka: pred par dnami som pisal dodavatelovi programu
skladoveho hospodarstva a pytal som sa, aky je stav u nich s podporou
DOS verzie, kedze inde uz koncia. Tato firma este len testuje Windows
verzie. A teraz pozor, k Windows verzii doporucuju (prave ku kasam,
ktore su sucastou systemu) touchscreenovu obrazovku.

JS