[linux] Uvolnenie pamate

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Úterý Duben 15 09:15:35 CEST 2003

Ahojte,

je mozne nejako donutit linux, aby uvolnil pamat, ktoru pouzivali
ukoncene procesy?

Stala sa mi taka vec, pripravoval som jeden manual a mal som otvoreny OO
a gimp-1.3 ("pekne zruty volnej pamate") a po nejakej hodinke prace, som
bol na konci s pamatou - t.j. musel som ukoncit oba programy, aby mi
disk prestal "blaznivo swapovat" (nedalo sa s pocitacom robit).
Predpokladal som, ze na pocitaci budem moct dalej pracovat - t.j. ze
dojde k uvalneniu pamate, ktoru spotrebovali tieto programy. 'free' mi
vypisal toto:
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        256084     252752       3332          0       2032      36252
-/+ buffers/cache:     214468      41616
Swap:       265032     207216      57816

T.j. hoci som oba programy ukoncil (regulerne, 'ps -A', ich tiez
nezobrazoval) iba velmi malo pamate sa uvolnilo - nasledne spustenie
akehokolvek programu, ktory potreboval trochu viac pamate viedlo k
dlhotrvajuce swapovaniu. 'top' prezradil, ze 65% pamate pouzivaju X - az
ked som ich restartol (crtl+atl+backspace) uvolnilo sa dostatocne
mnozstvo pamate, aby som s pocitacom mohol dalej pracovat.

Uvolnovanie pamate pomocou restatovania X sa mi akosi nezda - je aj iny
sposob?

Zd.

PS: Mam Mandrake 9.1, pouzivam kernel dodavany s touto distribuciu. Do
rovnakeho stavu (minutie vsetkej pamate a dlhotrvajuce swapovanie) som
sa dostal bez ohladu na winmanager (stalo sami to aj pri KDE aj pri icewm)