ine Linux a ine HW hodiny was Re[6]: [linux] kernel panic

NoSFeR nosfer na seznam.cz
Sobota Duben 26 12:14:26 CEST 2003

> -> Mam obdobny problem (bez freeze)
> -> Po nabootovani mi date ukaze +1hod oproti HW(BIOS)
>
> skontroluj cas v cmos hodinach a casovu zonu. Momentalne (letny cas) ma
byt
> v cmos bud aktualny cas alebo o dve hodiny mensi, a podla toho nastaveny
> system ze ma CEST alebo GMT.
co je CEST?
mam nastaveny aktualny cas (v BIOSe)
po nabootovani presne o hodinu viacej

> /etc/localtime - mala by to byt symlinka na subor so spravnou definiciou
> casu:
>
> uhlar na fantomas% cat /etc/timezone
> Europe/Bratislava
no a mne tam to vo Woody 30r0 ukazuje na
/usr/share/zone..../Europe/Bratislava

cat /etc/timezone
vylistuje mi binar - 806 bytov a musim napisat reset na konzole
ziadne "Europe/Bratislava"
je to OK alebo nie?

cut
**
root na proxy > cat /etc/adjtime
-3233.678955 1050191865 0.000000
1050191865
UTC

toto je OK?
co znamenaju tie cisla?

> Niektore distribucie hlasia kernel hlasky do /var/log/messages (u mna do
> /var/log/kern) ale tie sa casom odrotuju a zmazu.
>
> Deje sa nieco?
NIE,
xcem to kvoli tomu casu ...

BTW3:
ako dam ll vsetky symlinky? (len smln!)?
ako (nie mc, ale v konzole) zistim ze tento_subor je symlinka?
xcem nieco typu ls vsetky_symlinky a_ostatne_filez_nie
(nieco ako ls test*)