ine Linux a ine HW hodiny was Re[6]: [linux] kernel panic

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Čtvrtek Duben 17 12:20:44 CEST 2003

On Sat, Apr 26, 2003 at 12:14:26PM +0200, NoSFeR wrote:

> byt
> co je CEST?
Central European Standard Time :-)

> mam nastaveny aktualny cas (v BIOSe)
> po nabootovani presne o hodinu viacej

No jasne, teraz sme casova zona GMT+1. To znamena, ze k BIOS datumu
pripocita jedna. V RedHate je na to nejak volba, ze cas v BIOSe
je GMT. Potom by to nemalo robit. Ak pouzivas Linux aj Windows,
tak by si to mal mat zapnute.

Dalsi trik je, ze mozes zmenit casovu zonu na GMT+0 a potom bude
zobrazovat lokalny cas priamo z BIOSu.

> no a mne tam to vo Woody 30r0 ukazuje na
> /usr/share/zone..../Europe/Bratislava
>
> cat /etc/timezone
> vylistuje mi binar - 806 bytov a musim napisat reset na konzole
> ziadne "Europe/Bratislava"
> je to OK alebo nie?

Myslim, ze je to OK.

> root na proxy > cat /etc/adjtime
> -3233.678955 1050191865 0.000000
> 1050191865
> UTC
>
> toto je OK?
> co znamenaju tie cisla?

> NIE,
> xcem to kvoli tomu casu ...
>

> BTW3:
> ako dam ll vsetky symlinky? (len smln!)?
> ako (nie mc, ale v konzole) zistim ze tento_subor je symlinka?
> xcem nieco typu ls vsetky_symlinky a_ostatne_filez_nie
> (nieco ako ls test*)

find . -type l

Vypise vsetky symlinky v aktualnom adresari. Ak chces v inom,
tak zamen to . za iny adresar. :-)

		SAL