[linux] Mplayer & titulky

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Úterý Duben 22 13:03:26 CEST 2003

Dňa Ut 22. Apríl 2003 12:28 Jan Karabas napísal(a):
> Ahojte,
> vedeli by ste mi poradit, aky font MPlayer potrebuje, ak chcem zobrazovat
> titulky v nasom lubeznom jazyku?
>
> Presnejsie povedane, nastavil som font subtitles, aj kodovanie a ono to
> furt streckuje. Mozno by pomohlo vykopilit ten font z *.raw suborov, az na
> to, ze ziadna utilita, ktora by raw prevekslovala na ttf ako keby nebola.
> (alebo ju neviem najst). Akurat sa spomina v Makefiles k fontom.... hmmm.
> Nedal by sa pouzit nejaky Type1 alebo bitmapa z X? Mam Mandrake 9.1

Nuz, ako pouzivam predkompilovany rpm balicek z Mandrake, akoby som zabudol,
ze treba nejake fonty instalovat. (To bolo pred tym treba stiahnut subor s
ISO-8859-2 fontami, rozbalit ho, precitat si instrukcie a prekopirovat obsah
adresara s vhodnou velkostou fontu tam, kde MPlayer hlada fonty.) Tu problem
pravdepodobne nebude.

Problem moze nastat (a mne nastava), ked subor s titulkami *nie je* v kodovani
ISO-8859-2. (Vacsinou byvaju v kodovani Windows-1250.) Ja mam na to fungujuci
workaround: vezmem subor s fontami mojej osobnej zalohy filmu, skopirujem ho
z CD na disk a tam ho prekodujem pomocou recode(1):

% recode windows-1250..iso-8859-2 titlulky.sub

Ale fuguje aj skrateny tvar:

% recode 1250..l2 titulky.sub

Potom mplayeru treba ale podstrcit spravny subor s titulkami. Sluzi na to
parameter "-sub menosuboru".

--
Matej Pivoluska (mP)
Charles University in Prague