[linux] OT: S.M.A.R.T a Maxtor

peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Středa Srpen 13 14:32:08 CEST 2003

Vazeny kolegovia!

Mozno sa Vam to bude zdat ako obrovske offtopic, ale az take nie je... Mam 40GB Maxtor so 4 FAT32 particiami, jednou ext3 jednou ext2 a jednou Linux-swap particiou. Do Mandrake na ext3 particii, ktora je za vsetkymi FAT32  particiami nabootujem bez problemov default aj moje jadro, bez problemov citam vsetky FAT32 particie, problemy su len s adresarmi /Windows/System a Windows/system32 na primarnej a aktivnej FAT32 particii. DOS z Win 98 nabootujem ale pri citani ma tiez problem s rovankymi adresarmi. do GUI Win vsak nenabootujem! Este vacsi sok som zazil, ked mi detekcny SW od Maxtoru z boot diskety povedal, ze  disk je zapojeny korektne, MBR (s LILO) je v poriadku, parttion table je pritopmna a v poriadku, ale pri nahodnom 90 s S.M.A.R.T read teste vyhlasil, ze je potrebny plny test..

Z toho som si vyvodil, ze pravdepodobne bol S.M.A.R.T aktivny - presuval bloky pocas vypinania ATX zdroja.
Chcem sa vsak opytat, ci je to mozne a  ake su sance, ze prerusena S.M.A.R.T aktivita sa dokonci alebo sa z toho disk zotavi

Vdaka

Peto