[linux] OT: dosah 802.11

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Čtvrtek Srpen 21 09:03:25 CEST 2003

> Ak dam 802.11b access point SMC (dosah do 350m podla manualu)
> na druhe poschodie budovy z roku cca 1850, aka je sanca ze
> signal dosiahne na prizemie (802.11b PCMCIA karta SMC,
> dosah tiez do 350m)?

stropy su obvykle problem. signal este ako-tak prechadza stenami,
ale spravidla ma problem so stropmi/podlahami, pretoze tie byvaju
zo statocneho zelezobetonu. z praktickych skusenosti, ked je ap-cko
na zemi v jednej miestnosti, da sa chytit este na zemi v miestnosti
nad nou, ale na stole uz nie. jedine spolahlive riesenie je vyskusat
to. btw, 2 dB anteny su dost malo. ale netreba to ani prehnat, ak
bude antena prilis velka, budu silnejsie odrazy a zariadenie bude
rusit samo seba.