[linux] SK-nic zosalel trocha OT

Miro Bobovsky bobovsky.miroslav na ives.vs.sk
Středa Leden 15 17:21:18 CET 2003

Cely den a vcera tiez som stratil prekopavanim linuxu lebo som ho
pozodrieval teda ze bind (DNS server) nejako strackuje.

Nie!  Strackuje slovensky monopolny poskytovatel SK menneho priestoru
a uci sa na realnonom systeme .... a este si aj necha zaplatit.

Dosledok: kopec domen prestalo fungovat a to si uz mozno niekto za
tuto sluzbu aj PLATI !!!

napr od nas nefunguje sme.sk palmpilot atd ....

---
Mozno je to OT ale mne to zabilo dva dni kym som zistil ze nieje chyba
v linuxe ...

Takze v com problem .. ak sa trapite tiez ...
Od 10.1. SK-nic nieco robi .. novinky v plateni a mozno to suvisi a
mozno nie.

Niekedy ako top server pre sk boli:
sk.                     68461   IN      NS      ns.uu.net.
sk.                     68461   IN      NS      ns.eunet.sk.
sk.                     68461   IN      NS      ns.sk-nic.sk.
sk.                     68461   IN      NS      ns.internet.sk.
sk.                     68461   IN      NS      ns1.sk-nic.sk.
sk.                     68461   IN      NS      sunic.sunet.se.
sk.                     68461   IN      NS      ns.eu.net.

teda aj ns.eu.net. Ten ale posledne dva dni na domeny vrati odpoved ze
domena neexistuje a ako autorita je vasim DNS uznana a teda kedze
nejde o timeout ale o oznacenie ze neexistuje tak proste domena je vo
vasom DNS oznacena za neexistujucu.

Kto to zmenil a preco a ci sa na to niekto aj pripravil alebo hura
system by bolo asi zaujimave vypatrat ale podme dalej.
Na sk-nicu si to zrejme vsimli a tak spravili nejake zmeny a jeden z
ich zaznamov je:
sk.                     68461   IN      NS      ns.uu.net.
sk.                     68461   IN      NS      ns.eunet.sk.
sk.                     68461   IN      NS      ns.sk-nic.sk.
sk.                     68461   IN      NS      ns.internet.sk.
sk.                     68461   IN      NS      ns1.sk-nic.sk.
sk.                     68461   IN      NS      sunic.sunet.se.
sk.                     68461   IN      NS      ns.eu.net.
sk.                     10391   IN      SOA     ns.sk-nic.sk.
hostmaster.sk-nic.sk. 2003011564 28800 7200 3600000 86400
ktory k mojej smole som ziskal dumpom databazy u mna a teda je v mojej
realnej pamati.
Teda serial number rok 2003 datum 15. januar (DNES) a poradove cislo
64
a je tam nestany server ns.eu.net ktory vsetko oznaci ako neexistujuce
takze zalezi na stasti ktory DNS si vas server vyberie.
(Ak si vyberie ns.eu.net tak nepride timeout aby si vybral iny ale
rozkaz ze neexistuje ! a to je problem) !

A tak to zrejme neviem kedy na sk-nic opravili:
Sucasnym zaznamom (ziskane dotazom teraz)
sk.                     86400   IN      SOA     ns.sk-nic.sk.
hostmaster.sk-nic.sk. 2003011548 28800 7200 3600000 86400
sk.                     86400   IN      NS      ns1.sk-nic.sk.
sk.                     86400   IN      NS      sunic.sunet.se.
sk.                     86400   IN      NS      ns-ext.vix.com.
sk.                     86400   IN      NS      ns.uu.net.
sk.                     86400   IN      NS      ns.ripe.net.
sk.                     86400   IN      NS      ns.eunet.sk.
sk.                     86400   IN      NS      ns.sk-nic.sk.
sk.                     86400   IN      NS      ns.internet.sk.

ibaze ako inak ... s nizsim cislom ... 48
Nuz ako sa im toto podarilo nevedno ...

Takze .. ak nechcete mat problemy a Sk-nic sa nenauci spravovat DNS
tak neostava nic ine ako restartnut DNS servre aby sa vymazala cache

bbo