[linux] SK-nic zosalel trocha OT

Norbert Brazda brazda na changenet.sk
Čtvrtek Leden 16 00:20:11 CET 2003

sorry za pokracovanie v tejto off-topic teme, ale neda mi to...

> From: "Miro Bobovsky" <bobovsky.miroslav na ives.vs.sk>
> Nie!  Strackuje slovensky monopolny poskytovatel SK menneho priestoru
> a uci sa na realnonom systeme .... a este si aj necha zaplatit.

Zda sa, ze nam tu potichu vznikol novy monopol. A nikto ani nepipne. Okrem toho, ze robia psie kusy v technickej prevadzke (v rozpore s RFC1591), este aj zaviedli otrasnu byrokraciu a sikanovanie. Citanie pravidiel mi teda riadne zdvihlo tlak.

"SK-NIC sa zaväzuje, že nebude svojvoľne a bezdôvodne navršovať ceny a tieto bude upravovať iba v súlade s meniacim sa indexom spotrebiteľských cien, inflácie resp. preukázateľných zmien nákladových položiek významných pre tvorbu pôvodnej resp. inak východiskovej ceny." Pekne napisane, ale zatial som nepocul vobec nic "o nakladovych polozkach vyznamnych pre tvorbu povodnej ceny". Trzby za domeny budu odhadom tvorit 10 - 20 % trzieb EuroWebu, takze ide o celkom slusny biznis. V slusnej spolocnosti patri k vychovaniu, ze zverejnia aj podklady, na zaklade ktorych sa rozhodovalo...

A co preboha robi v PRAVIDLACH odsek 5a "Postavenie EuroWebu ako Registrátora"? To je EuroWeb na tom tak zle, ze potrebuje oprasit veducu ulohu strany? Ale skor sa mi zda, ze je nenazrany. Euroweb v postaveni registratora (nie spravcu sk ccTLD) si totiz vyhradil pravo, ze nebude platit za pouzivanie systemu, ani za zmenu registratora, ale svojim userom to uctovat bude. Teda cisty zisk do vrecka firmy a zneuzivanie monopolneho postavenia ako vysite.

Asymetria je zrejma aj pri byrokracii. Na registraciu treba vyplnit a u notara overit haldy papierov, ale SK-NIC reaguje vyhradne elektronicky: "9.3 Žiadosti o písomné stanovisko vybavuje SK-NIC podľa vlastného uváženia a vždy odplatne po zaplatení administratívneho poplatku (cenník administratívnych poplatkov je uvedený http://www.sk-nic.sk/cennik )." Mimochodom, cennik za pisomne stanoviska tam uvedeny nie je. Rovnake plati aj v priade korespondencie. Ta sa povazuje za dorucenu SK-NIC, az ked ju dostanu. Opacnym smerom ju povazuju da dorucenu v case jej odoslania.

Vtipny je aj bod 10.3, podla ktoreho je vypadok SK-NIC na dobu kratsiu ako 24 hodin uplne v pohode.

Skutocne nechutne. Pomaly si zacinam hovorit: Zlati telekomunisti...

noro
brazda na changenet.sk