[linux] SK-nic zosalel trocha OT

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Leden 16 00:09:12 CET 2003

Ahoj,
> A co preboha robi v PRAVIDLACH odsek 5a "Postavenie EuroWebu ako Registrátora"? To je EuroWeb na tom tak zle, ze potrebuje oprasit veducu ulohu strany? Ale skor sa mi zda, ze je nenazrany. Euroweb v postaveni registratora (nie spravcu sk ccTLD) si totiz vyhradil pravo, ze nebude platit za pouzivanie systemu, ani za zmenu registratora, ale svojim userom to uctovat bude. Teda cisty zisk do vrecka firmy a zneuzivanie monopolneho postavenia ako vysite.

toto si nepochopil. Toto znamena, ze euroweb to uctovat nebude (naco by
to uctoval sam sebe), ale nespravi svojim klientom lepsiu cenu. To
znamena, ze sa zavazuje, ze ak bude po ostatnych registratoroch pytat
800,-Sk za domenu, tak minimalne taku ciastku bude uctovat aj svojim
vlastnym klientom. Teda klienti eurowebu nebudu zvyhodneni (napriklad
tym, ze by mali registraciu domeny zadarmo).

> Asymetria je zrejma aj pri byrokracii. Na registraciu treba vyplnit a u notara overit haldy papierov, ale SK-NIC reaguje vyhradne elektronicky: "9.3 Žiadosti o písomné stanovisko vybavuje SK-NIC podľa vlastného uváženia a vždy odplatne po zaplatení administratívneho poplatku (cenník administratívnych poplatkov je uvedený http://www.sk-nic.sk/cennik )." Mimochodom, cennik za pisomne stanoviska tam uvedeny nie je. Rovnake plati aj v priade korespondencie. Ta sa povazuje za dorucenu SK-NIC, az ked ju dostanu. Opacnym smerom ju povazuju da dorucenu v case jej odoslania.

hej, vybrzdenci. Ako vravim, na .com mi staci kreditka a je to este aj
lacnejsie a nemusim ist k notarovi :).

> Vtipny je aj bod 10.3, podla ktoreho je vypadok SK-NIC na dobu kratsiu ako 24 hodin uplne v pohode.

to je pomerne bezne v zmluvach, aj ked za tie prachy, ktore si uctuju,

Ale nebudu sa podkopavat, to je logicke.

  Juraj.

--
Juraj Bednar
http://www.jurajbednar.com/