[linux] Xserver vs. win32 - zaver

Jozo M. jomasw na host.sk
Neděle Leden 19 18:57:09 CET 2003

To bolo takto - isiel som si kupit novy procesor. Prisiel som do obchodu a nasiel tam niekolko reklamnych plagatov "je cas na zmenu" - skratka reklamne letaky na mandrake 9.0 - to som bol bol velmi milo prekvapeny ze sa linux presadzuje uz aj pre beznych uzivatelov a da sas zohnat v hociakom obchode (v ten den som to nasiel este v 3 obchodoch !). Tak som stiahol iso mdk 9.0 a napalil na cd. Nainstalovalo si to asi 10 uzivatelov (s priemernymi znalostami PC) a na druhy den prisli za mnou ze im nejde to - ono. Tak som im musel cele X nastavit. pomocou konzoly.  Problem bol hlavne v tom ze Xserv nebol dobre prednastaveny pre single masinu. bez netu. Keby som im nepomohol vsetci by povedali ze linux je shit. Pritom ten letak jasne hovoril ze je to najvhodnejsie distro pre beznych ludi. A BFU ktory pocul o linuxe 2 krat v zivote sa tym bude riadit.

> Existuje pre lin X prostredie ktore nie je riesene ako klient-server
> ? Je to sice pekne, ze k svojmu X terminalu sa mozem pripojit
> odkialkolvek, ale kolko ludi to vyuziva v praxi ? malo - a v tomto
> pripade to v grafike to straca na vykone.
> Mam geforce 2 ked presuvam okno po monitore tak to seka a to mi vadi,
mas v zasade niekolko moznosti:
- zmenit window manazer
to iste robi kde, gnome aj blackbox
- nepresuvat okno po obrazovke
- vyladit X server tak, aby "nesekal"
ale raz ked mandrake vyda letak ze to je distro pre beznych ludi ktori to nevedia nastavit potom co ? povedia si to je riadne debilny system
- opravit "problem" v kode
nebudem predsa prerabat kazdu distrib. je to problem prednastavenia.
- pockat kym to vyriesi niekto za teba (ak to je skutocne problem)

> ked uz pustim nejaku opengl aplikaciu tak to ide dobre.
chces povedat ze ak ti v okne bezi opengl aplikacia tak presuvanie okna je
"rychlejsie" ako ked v okne bezi ina aplikacia??
chcem povedat, ze z toho vyplyva ze mam dobry ovladac grafiky ale window manager ho pouziva neefektivne.

> Zakladne X prostredie KDE aj GNOME je pomale - da sa to nejako
> nastavit (javi sa mi to, ako keby to bralo graficku kartu iba cisto
> ako D/A prevodnik grafickych dat t.j nepouziva v tomto ziadne
> akceleracne vlasnosti karty) ?
a je snad graficka karta este nieco ine ? to ci je to akcelerovany
prevodnik, alebo iba prevodnik je uplne jedno.
nie je mi celkom jasne kde by si chcel pouzit "akceleracne vlastnosti
karty"...
presuvanie stvorcov po obrazovke ked presuvam okna - toto v rezime framebufer robi procesor co je zbytocne ked to moze robit akcelerator a v pripade X servera to tak asi aj bude lebo klient iba manualne zobrazuje obrazovku.