[linux] Uctovny SW pod Linuxom (LONG)

Marcel Telka marcel na telka.sk
Středa Leden 22 15:47:05 CET 2003

On Wed, Jan 22, 2003 at 03:10:18PM +0100, Ján S(ós( wrote:

> Pokial sa jedna fakt o maleho podnikatela s jednoduchym uctovnictvom
> osobne by som to riesil tabulkou v OpenOffice,

... asi si este nikdy neriesil jednoduche uctovnictvo pre malu firmu.
Tabulku v OpenOffice by som odporucal len pri par polozkach mesacne.
A kvoli nim sa ani neoplati zapinat pocitac :-).

> alebo "web aplikaciou".

Ktoru?

> Certifikovana musi byt urcite registracna pokladnica, ktora je casto
> prepojena na pokladnu a nasledne na uctovnictvo. Preto je vhodne mat
> toto od jedneho dodavatela, aj ked to nieje nevyhnutne.

Nie kazda firma ma registracnu pokladnicu... :-))

> Pri danovych kontrolach je vyhodou certifikovany program, a tiez pre
> spolupracu napr. s bankami, ktore casto vyzaduju svoje tlaciva, ale su
> ochotne akceptovat vystupy z niektorych programov.

Pri danovych kontrolach (aspon podla mojich skusenosti) treba penazny
dennik (jednoduche uctovnictvo) danovemu uradu vytlacit na papier!!!
AFAIK diskusia o dodani v elektronickej forme nepripadala vobec
do uvahy (nebol som pri tom, takze podrobnosti neviem, bolo to
uz davnejsie).

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |