[linux] MX zaznamy a viac domen na mail

Marek Ondrej Marek.Ondrej na extel.sk
Středa Červenec 23 21:10:51 CEST 2003

Zdravim,

----- Original Message -----
From: "Peter Mikeska" <mikeska na alcatel.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Wednesday, July 23, 2003 2:46 PM
Subject: [linux] MX zaznamy a viac domen na mail
>   cafo, mam taky problemik ;))
>   v jednej firme ktora pouziva adresy meno na firma.sk maju 4 rozne
>   lokacie po slovensku. Na kazdej su usery co maju rovnake adresy v
>   tvare meno na firma.sk, ako sa da spravit aby si mohli posielat medzi
>   sebou na lokalnom servery a nemuselo to ist cez hlavny.
>   Ako mail server je qmail+vpopmail,

Podobny problem som riesil pre jednu statnu firmu, ktora ma po slovensku
vlastnu wan a ma jednu domenu a strasne pomale spojenie medzi mestami -
servrami pobociek. Riesilo sa to tak, ze sa posta posielala stale len na
jednu domenu pre
vsetky pobocky a kazdy server mal vo "virtual" databaze (sendmail, postfix,
..)
definovanu adresu prijemcu (napr. na servri firma3.firma.sk
janko na firma.sk           janko na firma1.firma.sk
marienka na firma.sk    marienka na firma2.firma.sk
jurko na firma.sk            jurko
)
Kazdy server ma definovany MX a kazdy by mal prijimat postu pre domenu
firma.sk
aby ju vedel spracovat.

Kazdy klient mal u seba definovanu adresu na reply ako meno na firma.sk,
resp. na sendmaily bol definavany genericstable, ktory to prepisoval, pokial
to bolo inak.

Je to riesenie narocne na urdzbu jednotlivych servrov v pripade velkej
fluktuacie userov, ale predpokladam ze aj to sa da riesit cez nejake
skripty, rsync alebo oldap apod.

>                                       |-------firma2.sk neo@,trinity@
>   ===internet------firma.sk(main)-----
>                                       |-------firma3.sk  smith@