[linux] ?pristupove prava... (Mandrake 8.2)

Marcel Telka marcel na telka.sk
Úterý Březen 11 23:33:35 CET 2003

Napísané dňa 2003.03.12 00:08, (autor: Tomas Zatko):
> Zdravim!
>
> Momentalne mam na stroji Mandrake 8.2. (O par dni davam 9.0, ale aj
> tak sa
> xcem spyttat)
> Pri instalacii som zvolil paranoidne zabezpecenie. A mam pocit ze sa
> sprava nejako divne. (Dost inak ako pri normalnom zabezpeceni)

To, ze sa to sprava inak je dane tym, ze si si to nastavil inak.

> Napr. uzivatel nema pristup okrem ~ vobec nikam.

Hm. Paranoidne nastavenie. Nastavil si si, tak mas.

> [...]

> root...

Hm. Paranoidne nastavenie. Nastavil si si, tak mas.

> A COMU SA DIVIM NAJVIAC:
> (To by som fakt chcel vediet, ako/preco to je)
>
> login: root
> password: (root heslo)
> Login incorrect
>
> Login: woody
> Password: (uzivatelske heslo)
> [woody na localhost woody]$ su
> Password: (root heslo)
> [root na localhost woody]#
>
> a (root heslo) je to iste.......
> TOTO MI PROSIM VAS NIEKTO VYSVETLITE...... :-(

System chce vediet, ze kto je root.
Paranoidne nastavenie...

> a posledna vec:
> Kde/ako je zabezpeceny rezim single heslom?

Pozri si /etc/inittab, ze co sa spusta v single rezime a tam by si to
zabezpecenie mal najst... Presnejsie Ti nepoviem, lebo MDK nepoznam.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |