[linux] Spekulacia s GPL (Mierne OT)

Marcel Telka marcel na telka.sk
Pondělí Březen 31 23:16:47 CEST 2003

On Mon, Mar 31, 2003 at 11:11:18PM +0200, M.F. PSIkappa wrote:
> Zdravim,
> mam urcite modelove situacie a kedze nepoznam prilis lepsie miesto, kde sa
> nato pytat, tak sa pytam tu.
>
> Situacia 1:
> Urobim patch na GPL software, maintainer tohto softu, odmietne moj patch,
> ja budem distribuovat svoje binarky s odkazom na zdrojaky z povodnej
> stranky softu bez mojho patchu. Porusim tak GPL licenciu ?

Pokial nebudes distribuovat zdrojaky presne toho, z coho si vytvoril binarku,
tak porusujes GPL.

> Situacia 2:
> Mam komplexny produkt, ktory sa sklada z viacerych softov pod GPL
> licenciou aj softom, ktoreho som tvorca ja. Kedze sa jedna o komplikovany
> soft, so zlozitym ovladanim, tak si chcem chranit dobre meno a v licencii
> zakazem poskytovat support, verejne predvadzanie inym subjektom ako mnou

nemozes vytvorit licenciu, ktora nejako obmedzi GPL. T.j. nemozes
zrestriktivnit uz existujucu GPL licenciu pri nejakom softe.

http://www.gnu.org/licenses/gpl-faq.html

> opravnenymi, samozrejme zdrojaky, binarky, a dokumentacia bude volne k
> dispozicii. Dostanem sa do konfliktu s GPL ?
>
> Popripade je na slovensku nejake miesto/institucia kde sa daju
> prekonzultovavat (aj komercne) otazky ohladom open source softu a licencii
> ?

neviem o tom.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |