[linux] problemy s debianom

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Květen 1 16:04:46 CEST 2003

Ahoj,

> 1. tlaciaren  EPSON STYLUS 800+
> 	pri instalacii som asi dal ze tlaciaren je
> 	postscriptova, ale nie je. A teraz mi tlaci
> 	same blbosti, len text nie. Tu su tie blbosti:
> 	%%!PS-Adobe-3.0
> 	%%BoudninBox: 0 0 595 842
> 	%%Creator: OpenOffice.org 1.0.1
> 	atd.
> Su to latexove prikazy?

nie, to je postscript.

> Skusal som ju vselijako nastavit. Nejaky nastroj mi aj ponukol
> stylus800, ale stale to nepomaha. Neviete mi poradit, akym
> konfiguracnym nastrojom ju nastavit, aby tlacila normalne?
> Alebo aspon, ktory subor editovat?
> Potrebujem aby mi to tlacilo z OpenOffice, kvoli seminarkam.

nainstaluj si balik cupsys, cez http://localhost:631/ si pridaj normlane
tu tlaciaren a potom cez spadmin z openoffice.org pridaj tlaciaren.
Zaroven odporucam upgrade na 1.0.2, boli tam zmeny prave v oblasti
tlace.

> 2. mys GENIUS NetScroll+ (dve tlacitka + koliesko) seriova
> 	pri mysi mi nefunguje koliesko. V subore
> 	/etc/X11/XFreeconfig-4 (alebo XFconfig-4)
> 	som menil vselijake nastavenia, daval som aj emulaciu
> 	koliesko, ale stale to nefunguje. Takysto som to skusal
> 	aj pomocou gpm, kde som skusal vsetko co sa dalo (msc,
> 	ms+, ms, netmouse, daku logitech), ale aj tak nefunguje.
> Neviete mi poradit ako ju nastavit, aby islo aj koliesko?

pastni relevantnu cast konfiguraku.

Moja vyzera takto:

Section "InputDevice"
        Identifier      "Configured Mouse"
        Driver          "mouse"
        Option          "CorePointer"
        Option          "Device"                "/dev/psaux"
        Option          "Protocol"              "ImPS/2"
        Option          "Emulate3Buttons"       "true"
        Option          "ZAxisMapping"          "4 5"
EndSection

Toto sa da samozrejme nastavit aj cez debconf (dpkg-reconfigure nazov).

> 3. diakritika
> 	vzdy ked editnem daky slovensky alebo cesky text, meni
> 	vsetky znaky s diakritikou na otazniky. Robi to vsade
> 	okrem OpenOffice. Riesil som to tym ze som exportoval
> 	LANG=sk, znakovu sadu som zmenil na iso8859-2, ale
> 	nepomaha to.
> 	Neviete mi poradit ako to napravit aby zobrazoval aj
> 	diakritiku?

dpkg-reconfigure locales

a v /etc/environment nastavit spravne premenne. Inak, riesi sa to tu v
priemere tak raz za dva tyzdne, nezaskodilo by si pozriet archiv tejto
konfery.

> [...]
> 	kompiloval som si novy kernel 2.4.20 z cd prilohy k
> 	PC revue. po kompilacii, som ho nakopiroval do adresara
> 	/boot spolu aj so System.map, potom so upravil lilo.conf,
> 	zadal prikaz lilo pod rootom. Lenze pri zavadzani noveho
> 	kernela sa proces zacykli a vypisuje nasledovnu hlasku:
>
> 	failed to exec(): /sbin/modprobe -s -k binfmt-464c erno=8
>
> 	Modprobe je v /sbin ako symbolicky link na insmode.
> 	Tak som skusil zmenit modutils z verzie 2.4.15 na 2.4.13,
> 	ale aj tak to nepomohlo. Tak som tam naspat hodil
> 	modutils 2.4.15.
> 	Stare jadro nabootuje v poriadku (2.4.18-bf24).

nemas initrd.

Kernel kompiluj cez balik kernel-package, program make-kpkg. To ti
vypluje rovno balicky kernelu, ziadne kopirovanie nejakych suborov
niekam nadivoko.

Pozri dokumentaciu k make-kpkg.

   J.

--