[linux] WRX eNEWS - 14.05.2003 odpoved WRX

Marcel Telka marcel na telka.sk
Středa Květen 14 21:36:03 CEST 2003

On Wed, May 14, 2003 at 09:21:33PM +0200, NoSFeR wrote:
> ??? Vazne
>
> Najprv som si v duchu zakrical "a mam vas, ked mi nehelfnete" :)
>
> hned mi vsak doslo, ze som 1. (ja hlupak) dal navod, 2. je to cele od veci a
> nexce sa mi
> tomu verit, 3. snad niekto bude mat inu odpoved a potesi

Skor pride Godot...

> okrem toho, potom je  v tom "ta firma" nevinne (takmer), lebo je problem v

Chyba je v troch veciach:

1. "ta firma" doveruje niekomu, kto komunikuje otvorene - e-mail. Pri e-maile
   (nesifrovanom) sa neda hovorit o sukromi (analogia: pohladnica).
2. Niekto (linux na lists.linux.sk) je taky hlupy, ze zverejnuje vsetku svoju
   postu, ktoru dostane (pozn.: na prvy pohlad nie je jasne, ze
   linux na lists.linux.sk je mailing list).
3. Ak uz je linux na lists.linux.sk mailing list, potom by nemal zbytocne
   akceptovat maily z adries, ktore nie su v mailing liste prihlasene.

Bod 2 vyzera hlupo len z pohladu systemu "tej firmy" a v sucinnosti
s bodom 3.

Ak by neexistoval problem v bode 3, tak by k diskutovanemu spamu nedoslo.

Otazky pre admina:
linux na lists.linux.sk prijima v sucasnosti maily aj z neprihlasenych adries?
Ak ano, je nejaky dovod to nezakazat (mailman to umoznuje)?

> [...]
>
> Ale:
> A) V pripade overovania cez web - moze sice dojst ak aktivacii aj vdaka
> dobrakom a gg - ale zadanie (pridanie napr. linux na .. do Mailingu) moze iba
> dobrak, ak to ten neurobi nic sa nedeje (nie je link, "neklikne" bot)
> B) Overovanie cez email:
> Aj v pripade A MUSI (az na extrem/hlupy mailing) byt "dobrak". Ak je, myslim
> si, ze nie je (fasa formulacia ;) problem prihlasit a potom AKOZE z linux@
> (proste z uvedeneho mailu) potvrdit ...
> Len v pripade B to zaciatocnik nezvladne a nenapadne ho a ma to

Nie.