[linux] zysenie entropie howto

Julius Loman lomo na kyberia.net
Středa Květen 28 16:02:19 CEST 2003

Ahojte

mam postarsi server (PIII-450) bezi na tom dost ssl veci (imap, pop3,
ssh) a je pomerne hojne vyuzivany. Sem-tam sa stava, ze dost laguje a
tipujem to na nedostatok entropie (je to len server, bez X, robi sa len
cez ssh, aj to malo, diskova aktivita nic extra - www a mail), co by
mohlo sposobovat ten lag, kedze CPU usage je vtedy niekedy iba 4%-5%.

Ako to mozno jednoducho riesit ? VIdel som patch do kernelu, ktory
dovoluje network zariadeniam zapisovat do /dev/random a /dev/urandom.
Co ale nie su uplne nahodne hodnoty (aj ked riziko zneuzitia je asi
minimalne).

Je mozne entropiu zvysit zapisovanim nahodnych dat do /dev/random a
/dev/urandom ? Napada ma riesenie pripojit mikrofon a samplovat sum (v
serverovni je slusny hluk) a zapisovat ho do tych device.

Co si o tomto rieseni myslite ?

--

[ Julius Loman ][ lomo na kyberia.net ][ http://lomo.kyberia.net ][ icq:35732873 ]

 WinError #98652: Operation completed successfully.