[linux] ot: redhat AS/ES/WS

Oskar Stolc stolc na intrak.sk
Středa Listopad 5 13:35:17 CET 2003

Michal Toth wrote:
> ahojte
>
> mozno trivialna otazka, ale:
> su $SUBJ systemy stale GPL (tipujem, ze hej), ked to kupim, mozem to
> kopirovat a predavat a neviem co este? Ako je to licencne podchytene?

licenciu redhat as/es/ws som sice necital, ale predpokladam, ze v tychto
  distribuciach budu pribalene aj softy s inymi licenciami ako je gpl a
preto sa sirit a instalovat v neobmedzenom pocte nemozu... Dufam, ze sa
mylim a ze ma niekto vyvedie z omylu... Bol by som len rad :)

Napriklad taky SUSE ma nasledovne licencie:
http://www.suse.cz/cz/company/licence/index.html a jasne sa tam hovori,
ze co server, to zakupena krabica instalaciek...

'Vyhoda' pouzivania redhat as/es vidim v tom, ze tieto distribucie su
'certifikovane' inymi softverovymi spolocnostami a sluzia ako 'etalon'
linuxu. Vid napriklad Oracle.

Kedze su certifikovane, mal by si mat priamociarejsiu a lahsiu
instalaciu na tychto linuxoch, ako napriklad na debiane.

 > Priznam sa, ze tomu vobec nerozumiem. Co je vobec v AS ine oproti
 > normalnym distribuciam (okrem marketingovych zvastov a podpory) co si
 > nemozem urobit sam napr. z debianu, alebo linux from scratch.

Kde len mozem, instalujem debian. Na oracle serveroch mi bezi free
redhat 7.0 az 8.0.

AS verzia je sita na pocitace s viac ako 8 procakmi, s pamatou do 64GB a
neviem co este... Nemam pristup ku takym kompom (skoda :)), takze sa
neviem vyjadrit. Osobna skusenost je taka, ze mi debian postacuje :)

Oskar

> vdaka
>
> Michal Toth
>
> ps. posledny krok RH ma nasral, fakt dost, aj ked sa to dalo cakat

no comment