[linux] ot: redhat AS/ES/WS

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Středa Listopad 5 13:48:11 CET 2003

> Napriklad taky SUSE ma nasledovne licencie:
> http://www.suse.cz/cz/company/licence/index.html a jasne sa tam hovori,
> ze co server, to zakupena krabica instalaciek...

Nuz, precital som to a vobec mi nieje jasne, odkial si taku informaciu vzal.
Citujem:

  SuSE Linux můžete nainstalovat na neomezený počet počítačů v rámci jednoho
  subjektu. Subjektem je míněna jedna škola, pobočka firmy, domácnost,
  družstvo apod.

Jedine SuSE Linux Enterprise Server je na jeden pocitac.

Inak, SuSE sa pravdepodobne coskoro premenuje na Novell Linux (resp.
nieco podobne), pretoze Novell sa chysta kupit SuSE. :-)

> Kde len mozem, instalujem debian. Na oracle serveroch mi bezi free
> redhat 7.0 az 8.0.

Nuz, pre ne Ti konci podpora koncom roka. :-)

Nuz, podla mna je celkom jasne, ze RedHat oddelil free verziu pod
uplne inym nazvom. Co som pozeral na Fedora Core Beta, tak to vyzera
celkom slubne. Moj nazor je ten, ze RedHat 9 bol len opravenym RedHat 8.0,
takze osobne to povazujem za 8.1. Co sa tyka Fedory, tak je to opat len
oprava, takze je to 8.2. A podla mojho nazoru su RedHaty X.2 a vyssie
hodne stabilne a dobre distribucie.

Sam bezim na niektorych castiach Fedory, s ktorymi som velmi spokojny.

To, ze bola Fedora oddelena od RedHatu vitam. Dufam, ze konecne Fedora
nebude mat take problemy, ako predtym, ze ked sa vydavala nejaka release,
tak sa muselo cakat, kym sa vydaju CDcka a kym ich firma rozdistribuuje,
ale bude pristupna hned.

Dalej som sa snazil precitat licenciu Fedory. Na rozdiel od RedHat 9
som tam nikde nenasiel, zeby som mal pri distribucii zmenenych verzii
vsade pomazat loga a napisy RedHat a shadow mana :-)
Pisalo sa tam len o logach a napisoch Fedora. Dokonca tam boli
napisane aj balicky, ktore ich obsahuju, takze asi nebude zlozite
tieto obrazky nahradit niecim inym a distribuovat to.

			SAL