[linux] raid, lvm

Ondrej Ivanic ondrej na kmit.sk
Pondělí Listopad 17 19:34:19 CET 2003

Ahoj

Zhanam info raide a lvm. Konkretne by ma zaujimalo:

1) Ak mam dosku s raidom aky je neaky podstatny rozdiel medzi
SiliconImage, Promise a i875 (i865)? Co je lepsie podporovane?

2) Ako je to s pridanim disku do raidu? Musim spravit reinstall systemu,
alebo to "rozchodi"?

3) Pochybujem ze s onboard raidom spravim naraz aj striping a mirroring,
alebo ano?

4) LVM mi vychadza ako najlepsie riesenie len som to este nikde nevidel
pouzite a len tusim co to obnasa. Mate niekto skusenosti?

5) Aky je vykon tychto rieseni? Na nete som nasiel zopar benchmarkov kde
bolo jasne ze brzda je PCI zbernica :(.

6) Kombinacia raid + lvm, skusal niekto? Onboard raid by robil to co vie
a lvm by sa staralo o to ostatne.

Planujem upgrade kompu a do buducnosti by som sa rad vyhol zbytocnym
reinst. len preto ze som si na zaciatku zle rozvrhol particie, ... Tirz
ma nebavi mat x fiz. diskov ked mozem mat jeden 'pruzny' logicky.

--
Ondrej Ivanic
(ondrej na kmit.sk)