[linux] Nahravanie videa cez mencoder a jeho sucasne prehravanie

Jan Nemsak janko na kopernik.cc.fmph.uniba.sk
Středa Listopad 26 16:11:55 CET 2003

Cafko
Z TV karty si nahravam video cez mencoder do suboru.
Ale po prvotnom vytesovani ze som to rozbehal aj so zvukom (nechcelo mi ho
to vobec nahravat, potom som pouzil alsa drivery a ide to super, a to
nemam nic nestandartne ale SB Live!), tak som postrehol moju potrebu
nahravat video z telky a zaroven ho aj pozerat.
Nemate niekto s tym skusenosti? Chcel som to spravit nejako tak ze
mencoder ho nebude nahravat do suboru ale bude ho posielat na standartny
vystup, tam ho bude nejaky program (meviem ale aky) ukladat do suboru a
zaroven zase posielat na standartny vystyp a no a na konci bude mplayer
prehravat zo standartneho vstupu...
As takto

mencoder ... -o -|skopiruj_do_suboru_a_posi_na_std_vystup | mplayer -

Ale...
1. mencoder nevie posielat data na standartny vystup, iba do suboru
2. program skopiruj_do_suboru_a_posi_na_std_vystup nemam :-) neviete
niekto ci take nieco je?

No a teda este k 1. bodu, napadlo ma ze v linuxe su aj nejake subory typu
PIPE, len neviem ci je to to chcem a ako sa s tym robi, nepomohol ani
manual (teda ziaden som k tomu nenasiel)

Dakujem za rady a nakopnutia spravnym smerom :-)

Jano