[linux] adsl s debianom

Martin Simovic macomaciak na yahoo.com
Pondělí Září 8 14:22:40 CEST 2003

ten moj je konkretne prestige 643, ale nemyslim si ze
to je to prave pre teba: je to totiz dls router +
4-portovy 10/100 switch. tebe by stacil napr. 623 coz
je router bez switchu.

rozdiel medzi routovanim a bridgovanim je v tom, ze
pri routovani prichazda k NAT-ovaniu (to co ty
nechces) a v rezime bridge jednoducho vsetko z jedneho
(wan) rozhrania posle na druhe (LAN) rozhranie, co je
vhodne vtedy ak pripajas len jeden comp, ktory v
tvojom pripade bude routovat zbytok LAN-ky.

--- "Rybarik, Michal" <mrybarik na tronet.sk> wrote:

> [...]
> co router -
> predpokladam ze pri routeri je PPPoE zabezpecovane
> routerom,
> pri bridge je to zabezpecovane routerom za nim?
>
> mam tam skratka linux masinu s volnym ethernet
> portom, volnym usb, volnym
> pci, volnym cimkolvek. potrebujem do neho dostat
> plny internet, bez
> akehokolvek prekladu adries a podobne, vsetko okolo
> routovania (nat,
> accounting) ma robit to pc-cko. idealne by bolo,
> keby adsl autentifikaciu
> spravil modem sam, bez toho aby sa musela zistovat
toto vie len ak je setnuty ako router
> funkcnost na pc-cku.
> nech mi skratka zo zariadenia ide ethernet a na nom
> mam vzdy funkcny
> internet.
iste, bridge to v pripade dynamickej IP nespravi.