[linux] Zopar otazok

Marek Leššo yucatan na post.sk
Středa Září 10 12:35:12 CEST 2003

Nazdar ludia !

Nedavno som si zakupil novy disk (80 GB), takze mi to umoznilo nainstalovat si okrem
Windowsu uz aj Linux (konecne). Mam ale zopar otazok:

1. Linux (Mandrake 8.2) sa mi vidi nejaky pomaly. Prezeranie PDF suborov je pomale, ked si pustim
MP3 prehravac, tak je to este biednejsie. Presuvanie okien je tiez pomale, ako keby som mal
CPU 486. Takisto prehravanie videa MPG je trhane, este som neskusal DivX, ale s tym to asi
ani nepohne.

Moja zostava: AMD K6-2 366 MHz, 64 MB RAM, 80 GB HDD (nedavno kupeny), 4 MB Video pamet
              grafika SiS na doske.

2. Potreboval by som zozalohovat MBR (prvy sektor na disku) pomocou prikazu dd. Niekde som
to cital, ako tento prikaz pouzit na toto zalohovanie, len si nemozem za nic na svete
spomenut, kde som to cital. Alebo by stacilo iba vytvorit startovaciu disketu? Potrebujem
tuto zalohu z toho dovodu, ak by som nahodou preinstalovaval Windows alebo formatoval
nejaku particiu disku, tak aby my zo startu nezmizlo menu na vyber OS.

3. Da sa nastavit rychlost CD mechaniky pri citani? Pod Windowsom sa to da nastavit
v programe Nero Drive Speed. To len kvoli tomu, aby mi mechanika nehucala, ked prechadzam po
nejakom CDcku.

S pozdravom Marek

________
Bezplatny webmail, forum, PaciNepaci, e-pohladnice - www.POST.sk