[linux] OT: kampan za mydlo (SOAP)

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Září 18 21:32:42 CEST 2003

Ahojte,

    prepacte tento viac-menej offtopic mail, ale trosku to suvisi s
    temou tohto mailing listu. Ked vsade citam o web services a ako
    zmenia svet, zacinam sa trosku cudovat, preco tu zmenu stale nikde
    nevidim. Pre tych, co nevedia, co je SOAP alebo XML-RPC, viac info
    najdete tu:

    http://www.wikipedia.org/wiki/Simple_Object_Access_Protocol

    V principe je to protokol na pristup k objektom, z hladiska klienta
    sa to tvari ako "funkcia", ktora sa vykona na webserveri a vrati
    parametre. Odpada parsovanie vstupov a problem s predavanim
    parametrov. Ako priklad uvediem sluzby vyhladavace google, ktory
    umoznuje cez soap robit vyhladavania, pricom nie je nutne nic
    parsovat (http://www.google.com/apis/).

    Priklad pouzitia v perle (iba snippet):

use SOAP::Lite;

my $service = SOAP::Lite
    -> service('file:./GoogleSearch.wsdl');

my $result = $service
    -> doGoogleSearch(
		      $key,                               # key
		      xml_clean($query),                  # search query
		      0,                                  # start results
		      1,                                  # max results
		      "false",                            # filter: boolean
		      "",                                 # restrict (string)
		      "false",                            # safeSearch: boolean
		      "",                                 # lr
		      "latin1",                           # ie
		      "latin1"                            # oe
		      );

# $result is hash of the return structure. Each result is an element in the
# array keyed by 'resultElements'. See the WSDL for more details.
if(defined($result->{resultElements})) {
    print join "\n",
    "Found:",
    $result->{resultElements}->[0]->{title},
    $result->{resultElements}->[0]->{URL} . "\n"
}

      Cize ziadne parsovacky, vsekto za vas spravi SOAP.

      No a preco toto vsetko pisem? :). Lebo stale nemozem zo svojej
      banky stiahnut cez SOAP XMLkovy vypis z uctu. Stale nemozem cez
      mojho mobilneho operatora poslat cez SOAP smsku (aj ked si za
      posielanie smsiek dajme tomu platim). Stale si cez SOAP neviem
      stiahnut program kin, aby som si ho mohol pouzit v aplikacii na
      planovanie dna.

      Preto by som chcel poprosit vas vsetkych, ktori mate nejaky napad,
      ktore sluzby by bolo dostat "na web", ale vo forme web services,
      navrhnite to vasmu operatorovi, banke, ....

      A co to ma s linuxom? Zjavne to pomaly pojde tymto smerom, bolo by
      ale dobre, keby sa na to odzaciatku zacali pouzivat standardne
      protokoly. Bude lepsie, ked bude verejne dostupny standardizovany
      interfejs, ako keby to malo byt nieco bastlene na kolene alebo
      este horsie, aby vam operator/banka/... dodal skompilovane
      .dll-ko, ktore bude tieto sluzby poskytovat.

      Tak isto by nebolo zle lobovat tymto smerom aj v statnych uradoch
      a podobne. Hor sa na to!

          Juraj.

--
Juraj Bednar