uplne :) VYRIESENE Re: [linux] [Fwd: adsl pppoe]

Peto - www.lentus.sk konfery na lentus.sk
Čtvrtek Duben 1 18:12:15 CEST 2004

Lubor Kacian wrote:

> [...]
> Pwls> route
> Pwls> firewall
> Pwls> bridge nastavenie
> Pwls> ppp konfiguracia
> Pwls> ISP - davam najmensiu sancu
>
> Pwls> Problem:
> Pwls> !! ping verjene.IPcky ani domeny zvnutra nejdu
> Pwls> ok ping PPP_IP a PTP_IP zvnutra idu
> Pwls> !! ping PPP zvonku nejde
> Pwls> ok ping PTP zvonku ide
>

> Pwls> PPP=inet addr:213.160.190.75
> Pwls> PTP=P-t-P:213.81.255.46
> Pwls> vid pril. subor
>
> Ide ti vobec ping z masiny smerom von do internetu ?
na ppp0 zariadenie ano
na ptp-Ipcku [vid ifconfig 2.IP - neviem to inak nazvat] ano
dalej nesiel [ani ping IP - cize problem nie je v resolve DNS]

> Ak ano, hladaj chybu vo firewal pravidlach.
> Ak nie, bud ho mas zakazany na firew. , alebo ti nenahodi ppp0 .
neslo a chyba nebola vo FW a ifconfig nahodil ppp0 + 2IPcky, kt. isli
pingnut spravne

> A dotaz, ak mas bridge mode, mas tam spravne nastavene
> vpi,vci na 1,32 ?
Ano, uz 4 mesiace :)
ale predtym dostat tieto hodnoty z ST a Slovanetu nebolo jednoduche.
Urcite to tam kopec ludi vie, ale tech. support by mali vyrazne vylepsit.

> Skusal som alcatel 510i s profilom z prilozeneho CD , ale chodilo to
> len po natiahnuti profilu Br-neviemco-ST. Akoze telecom-ready
> nastavenie.

Pouzivam "World" nastavenie a podla potreby PPPoE // Bridged Ethernet.

***
VYRIESENE:
Problem spocival v route.
1. pri/v eth0 - interfaces [kt. sa "spaja" s ppp0] bola def. GW na
DSL_router - lenze ked bol v rezime bridge ... - samozrejme to nechodilo

2. mam dojem, ze vcera som to cez route add nastavil a vobec skusal aj
GW, ale neslo to

Ked som sa dnes odhodlal k AFAIK spravnej konfiguracii, tak na 1. reboot
vsetko facha OK, vratane FW a sluzieb, ping, ftp, ssh a dalsie
neprezradim :).

Este mam 1 problem s FW.
Dal som uplne iny - stary je pisany "Usity na mieru" a prerabat ho podla
zmien nema zmysel.
Takze "zakladny" mi ide - ide NAT, FW a par sluzieb zvonku - problem:
nejde mi zvnutra DNS_resolve - stopnem FW ide, start_FW ide stale [asi
kvoli ESTABLISHED, RELATED] - lenze de facto nejde.
ktory port mam povolit, resp. co dopisat, aby to islo?

Dakujem za hlp a vytrvalost :)

Peter