[linux] X-windows

Matus Horvath Matus.Horvath na zoznam.sk
Úterý Duben 6 11:47:12 CEST 2004

Monday, April 5, 2004, 9:24:54 AM, you wrote:

MB> dakujem za spam .. tvoj mail urcite vela ludom pomohol (zaplnit schranku) .
MB> Napis (teda nepis) rovno ze nevies. Ci potrebujes sa ukazat ako macher co vie
MB> vsetko a co nevie tak je sprostost usera .. alebo ti to treba ? btw nemal by
MB> byt kazdy program blbovzdorny a nemal by linux byt natolko stabilny ze nejaky
MB> kill nejakeho procesu (nie initu ci  jadernych veci) by nemal defakto znemoznit
MB> HWrove fungovanie teda nutnost rebootu ? Ide mi o to ze zatial jedine riesenie
MB> = nutnost rebootu co je teda ozaj velmi velmi zle ...

"Problem" je v tom ze ked das kill -9 (= SIGKILL) tak program nedostane
vobec ziadnu sancu po sebe poupratovat. Myslim ze autor povodnej odpovede
chcel povedat ze ak musis zabijat Xy pomocou SIGKILL (a nestaci
napriklad SIGTERM), tak je problem prave v tom. SIGKILL je proste
posledny zufaly pokus ako zabit nejaky program a ked ho musis
pravidelne pouzivat z nejakeho dovodu tak ten dovod treba odstranit,
inak svoj problem nevyriesis.

Niektore mejly do konfery su skutocne od veci, ale myslim ze tento bol
dost k veci, aj ked bol mozno prilis strucny na to aby to bolo jasne.

Mimochodom clovek ktory hovori o "kille nejakeho procesu nie pocas
jadernych veci" len ukazuje ze sam do signalov prilis nevidi... :))

MB> nikdy ti nespadol X-win ? (obdoba kill ale kill vies vyvolat aby to nebola
MB> nahodna chyba) a potom sa uz nevratis ani do text modu a mozes len reboot cez
MB> siet .. (btw viem ze mam dost specificky HW a kill -9 niekde ide ok .. ale co
MB> robit ak nefunguje ? reboot IBA REBOOT)
MB> Vymen si riadok kill -9 X za "pad X-windows" a skus zformulovat teraz odpoved

Ok, skusim to ja:

Otazka: "Ak ale spadne "X" tak okno zostane v nejakom grafickom rezime
a klavesnica aj vsetko je na konzole mrtve." (Ako to mam spravit, aby
ked mi padnu Xy sa obnovil textovy rezim?)
Odpoved: "Ak ti ozaj padaju Xy, tak chyba je niekde inde."

Vsetko v poriadku, odpoved stale sedi ;))))))

MB> btw sory za nevhodny ton .. ale nemam dnes naladu na taketo zarty

MB> bbo

Matus Horvath

ICQ: 33936477
mailto:Matus.Horvath na zoznam.sk