[linux] filter na hlasky antivirov

Sobota Duben 24 18:40:15 CEST 2004

je mi luto, rfc-ignorant zatial nema BL na antivirove hlasenia, aj ked sa
tusim uz Dereka ktosi na to pytal... radsej by som na to vsak ukecal
blacklisty typu SORBS alebo NJABL

On 23.04 17:31, Rybarik, Michal wrote:
> mailove scannery nastastie uz umoznuju definovat, ktore virusy
> falsuju odosielatela, takze pri kazdom novom viruse staci zeditovat
> konfigurak scanneru. ale, to by sa o tie servery museli admini aj
> starat...

v spominanej diskusii v bugtraqu sa skonstatovalo ze antivirus by mal
posielat varovania iba ked vie, ze virus adresu NEFALSUJE. Co je imho ovela
vhodnejsie ako regexpy na mena virusov ;)

Este lepsie je odmietnut zavireny mail na SMTP urovni, ciastocne sa
znizuje pravdepodobnost ze sa hlaska vygeneruje (hlavne ak virus posiela
mail priamo na dest. server ktory ho odmietne, vtedy nema kto ten mail
vytvorit)

ja osobne <>ujem adminom uz dlhsi cas, v poslednej dobe rozmyslam ci nemam
<>ovat aj autorom takych softov ak ich vypatram.

On the other hand, you have different fingers.