[linux] LDAP server - (pre zaciatocnika) DLHE!?

Marek Zima marek.zima na zimas.sk
Úterý Srpen 31 08:01:28 CEST 2004

Ahoj,
> prosim Vas mozete mi niekto poradit ako spravne nakonfigurovat slapd?
> skusam server, RH9, openldap, atd, atd...
> potreboval by som len vediet co je "rootdn" v /etc/openldap/slabd.conf
> ja tam mam toto:
Odporucam stiahnut a nastudovat dokumentacie k LDAP.
Ale dalej ...

> OK, spustim a script sa pyta:
> 1.Enter the X.500 naming context you wish to import into:
> [dc=omnicom,dc=loc]
> OK [Enter]
> 2.Enter the name of your LDAP server [ldap]: server
> OK [Enter]
> 3.Enter the manager DN: [cn=manager,dc=omnicom,dc=loc]:
> 4.Enter the credentials to bind with:
>
> teraz pride otazka :-)
> Co dat ako odpoved do bodu 3 a 4 a do inych programov ked sa chcem
> prihlasit ako rootdn?
3. bod - rootdn: cn=Manager,dc=omnicom,dc=loc
4. bod - credentials (to je to heslo "rootpw"): secret

> A napr. webmin mi stale vyhodi:
> Failed to bind to LDAP server  as manager : invalid DN. Maybe your
> module configuration is incorrect.
> (miesto "manager" som uz skusal aj "" alebo "root")
Kym nemas definovaneho roota v LDAP, tak to nepojde.
Webmin LDAP potrebuje informacie ako sa prihlasit (Bind-nut) do LDAPu.
Staci mu podhodit ldap.conf subor v ktorom najde tieto informacie.
ldap.conf je konfigurak pre klientov.
je tam hlavne: binddn cn=Manager,dc=omnicom,dc=loc
a  bindpw secret.
To je to cim sa prihlasi do LDAPu.

ldap.conf obsahuje viacero volieb, treba to nastudovat!

Tolko v (velkej) skratke.

Marek.