[linux] grep wc awk sed tr perl xargs "praca s textom" LONG

Čtvrtek Leden 8 15:17:16 CET 2004

On 08.01 14:32, Peto V. wrote:

> "Hram" sa teraz s konfigurakmi, pomocou crontab chcem docielit, aby sa mi
> cosi chovalo inak v zavislosti od casu.
> Potrebujem na to toto:
>
> 1. Vymenit riadok za iny
> sed 's/Wallpaper=.*/Wallpaper=/' backgroundrc
> funguje,
> tu si pomozem s premennymi, len chcem "odobrenie" (ci by to nemalo narobit
> nejaku paseku), resp. ci nie je vhodne pouzit iny sposob

hmmm, podla toho co vlastne robis a co chces robit. tvoja definicia je
prilis vseobecna.

> 2.
> Zistit kolko LINES ma FILE, na kt. lines sa vyskytuje slovo PRIKLAD (grep -c
> je iba na KOLKYCH, ale ja xcem VYPIS napr.:
> 17. blbla PRIKLAD
> 26. text fsdghksdkj PRIKLAD jsdhkjfshdjk
> 33. ako vyssie PRIKLAD tyterygfhsd
> )
> Samozrejme potrebujem A) s cislovanim B) bez cislovania C) - len cisla
> riadkov!

man grep:

       -n, --line-number
              Prefix each line of output  with  the  line  number
              within its input file.

a) normalny grep
b) grep -n
c) sa da dosiahnut grep -n s odfiltrovanim vsetko za cislom riadku,
   najlepsie: grep ... | cut -f1 -d:

> 3.
> Ako u awk a sed zadam nieco ako *case INsesitive* (typu grep -i; VIM - set
> ignorecase; a pod.)?
> (v akom konfiguraku a hlavne CO napisat - ak xcem, aby to bolo
> system_default)

modifikator 'i' za regexpom teda /string/i v matchi alebo /co/cim/i v
nahradzani by mal fungovat

> 4.
> Je mozne(len s vyuzitim grep bez pouzitia sed a awk [ak sa neda, tak s
> pouzitim sed al. awk suhlasim :)]) urobit cosi take:
> (ide mi o *PORADIE* textu)
> na kt. line je $TEXT:

>  je $TEXT text2 za $TEXT

ehm??

>  je text *or* text2

grep -e text1 -e text2

>  je text text2 *bez ohladu na poradie*  grep text | grep text2 mi nepomoze
> (staci 1*text2 a grep ma "oklame")

toto je to iste, nie?

If Barbie is so popular, why do you have to buy her friends?