[linux] nagios netsaint - monitorovat vsetko

Peter Samek samek na upc.uniba.sk
Pondělí Leden 19 12:29:47 CET 2004

On Sat, Jan 17, 2004 at 11:39:38PM +0100, Peto V. wrote:
> Zdravim.
> Chcel by som monitorovat vsetko :) - ako Grebuloni.
> AFAIK:
> (vyvratte mi to:)
> nagios - zlozita konfiguracia

?? konfiguracia je skoro taka ista ako u netsaint

> netsaint - mrtvy, nepouzitelny

nechapem co tym myslis, na woodym to predsa vsetko uplne paradne bezi

> mrtg - zlozite

to som si zo zaciatku myslel aj ja (lebo som nechcel pouzivat snmp),
chvilu to sice trva kym to clovek rozbeha, ale potom to roky funguje ako
hodinky

> [...]
>
> Ono, mozno to bude na flame, ale:
> zatial monitorujem w, uptime, free -mo systemom, ze mi to cron kazdych X
> minut hodi do textaku, kt. si raz za cas omrknem.
> Co ozaj nie je ziadna vyhra - nulova prehladnost, ziadne statistiky  a
> pod.
> Rad by som cosi (skor pre zabavu), co by dokazalo "malovat" rozne grafy,
> srandicky a pod. (a nakoniec sa cosi clovek aj nauci - zisti)
> (popr. nex to zasle mail, ak w>3, nejde net a pod.)
> Ide mi o vyuzitie RAMky, CPU, HDD_I/O a pod., network traffic (s
Skus rozbehat snmp demona s mrtg, pripadne s rrdtool.

> Ide mi o to, ci je lepsie pouzit 2-4 male utilz (kt. a ako) a ci dokazu
> robit obrazky a statistiky, alebo ci vyuzit cosi vacsie ako $SUBJ -
> skuste odporucit - konkretne aj vseobecne (zdovodnenie potesi, flame tiez
> :) - zvacsa je uzitocna ;).
>
> A este - xcem to dat na 3+2+(casom)4 stroje s tym, ze pozerat sa to bude
> cez 1+1+1 stroj, na kt. ide apache (nebudem teraz na vs. routre davat
> apache - robota, zataz stroja a hlavne bezpecnost).
> Ci uz pouzijem utilz al. velky TOOL - ako dostat vysledky zo 4 strojov na
> 1? NFS - bezpecnost :(, sFTP?, rsync?, inak???
SNMP, poriadne nastavit (fw, hesla, snmpv3?, ...). Alebo mozes tiez
skusit netsaint statd.