[linux] Rychlost serverov

REMENEC Juraj remenec na fyzika.utc.sk
Pondělí Leden 26 10:44:35 CET 2004

> JAAAAJ
>
> kazdy port? to mate akoze niekolko switchov spojenych HUBom?
>
> kto navrhoval takuto siet, potreboval by nakopat..

Nebudem sa k tomu nijak extra vyjadrovat - ale moj napad to nebol.
;-))

Inac badam celkom zaujimavu vec:
Nacrtnem schemu:

100 Mbit internet kabel je pripojeny na 8 portovy switch.
Z tohto switchu idu dalsie dva kable na SERVER A
a SERVER B. (ostava 5 volnych portov)

Na SERVERI A uz okrem NFS bezi aj:
DNS, DHCP, SAMBA, XDMCP, CUPS a kopa dalsich sluzieb.
Denne je na SERVERI A pripojenych cca 5 ludi. Z toho aspon traja
pouzivaju XDMCP co je uz samo o sebe dost velke pretazenie siete.

Na serveri B zatial nebezi NIC. Len to NFS prepojenie diskov na SERVER A.
Ako som rano spominal - stahovanie z inetu (z ftp.linux.cz) mi islo na
SERVERI B rychlejsie ako samotny NFS (cca 1.90 - 2.00 MB/s).

Zacal som sa teda domnievat, ze problem bude na SERVERI A.
Ked som dal pokusne stahovat ten isty subor (z ftp.linux.cz) aj na SERVERI
A - okamzite sa to rozbehlo az na (6.20 MB/s) . Co je oproti SERVERU B
rapidny rozdiel... .
Opat sa teda vraciam k SERVERU B - po pravde som z toho uz ale totalne
Zrejme to idem skusit s tym ACPI (imho nebude staciet, ak jeho podporu
"nezakomplikujem" do jadra ?? - musim ho vypnut aj v Biose ?).

J.