[linux] Funkcnost Mandrake Corporation Server 2.1

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pátek Červenec 2 11:14:06 CEST 2004

Ahoj,

> potreboval by som poradit.
> Planujeme prejst z MS server na Linux.
> Vybrali sme distribuciu Corporation Server 2.1 (cca 40 000 Sk)

ufff, a pri tejto cene sa vam neoplati radsej zaplatit si niekoho, kto
to spravi s free distribuciou mozno aj za menej penazi?

> Poziadavky na nas server su:
> Mail server,
> Web server, (ASP, PHP, MySQL??????......)

ASP bude trosku problem. Hlavne pokial ide o Basicovske ASP. Samozrejme,
existuje aj verzia pre Linux, ale nie je zdaleka free:

http://wwws.sun.com/software/chilisoft/

> Domain, LDAP
> Prihlasovanie Windows do Linux
> Zalohovanie systemu (Backup) - 2 stroje???? jeden stroj a zalohovacie
> medium???????

zalezi od toho, na co konkretne to potrebujete.

> Sharing (zdielanie) - to ak by na niektorej katedre chceli mat File server
> (Windows)
> Firewall
> Antivirus
>
> S vyberom distribucie si uz skutocne nevieme poradit, lebo co slovek to iny
> nazor.

no, veru, poradit v tomto je tazko. ja osobne pouzivam zo zasady debian,
pretoze sa lahko spravuje. Kazdopadne, ak chcete vybrat komercnu
distribuciu, tak naozaj je uz vhodne trosku prehodnotit, ci nebude
lepsie si to radsej za tu cenu nechat poriadne nakonfigurovat a urobit
na free distribucii.

     Juraj.

--
Juraj Bednar