[linux] Re: adsl

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Pondělí Březen 15 12:51:14 CET 2004

Ahoj,
> Trocha ma zarazilo, ze ti vytvara spojenie, overuje meno, heslo.
> Pretoze u mna je to tak, ze Alcatel router si meno a heslo pamata,
> pripaja sa sam nezavisle od pocitaca. Pocitac sa iba pripoji na
> router do lokalnej siete ako do kazdej inej. Meno a heslo overovat z
> pocitaca treba, ak mas ADSL modem s portom USB - to potom ide cez
> telefonne pripojenie. Ked pouzivas siet (UTP), tak ide iba o beznu
> lokalnu siet.

trosku si nepochopil otazke, on to mal nastavene ako bridge, tym padom
samozrejme meno/heslo overujes na linuxe cez pppoe, adsl router len
posiela packety medzi ethernetom a dslkom.

v debiane je konfiguracia uplne jednoducha:

apt-get install pppoeconf
pppoeconf

zadas meno heslo a par lahkych otazok, opyta sa ta, ci to chces aj pri
boote spustit a frci to.

 J.