[linux] Re: Re[2]: Suborovy server

Juraj Variny jv99737 na decef.elf.stuba.sk
Sobota Květen 8 13:10:12 CEST 2004

On Tuesday 04 May 2004 17:46, Juraj Mátel wrote:
> Zdravim,
>
> sprava z: 4. mája 2004, 16:49:11

> su tam lepsie nastroje? alebo?

ci "lepsie" to zavisi od toho s cim mas skusenosti a ci to co pouzivate teraz
je bezproblemove. Neda sa to vseobecne kvantifikovat. Nastroje pod linuxom su
ale vseobecne dobre, dlhodobo odskusane a navzajom kompatibilne.

- ked sa nahodou dostane do intranetu nejaky cerv neohrozi linuxovy server s
dolezitymi datami

- zalohovanie je konfigurovatelne az na taku uroven ze zalozny harddisk je
mozne po kradezi servera dat do druhej masiny, linux si jednoducho zdetekuje
sietovku a nabehne ako predtym. Vyzaduje si to sice studium, ale straveny cas
vyjde lacnejsie ako nakup komercneho riesenia a nadobudnute vedomosti budu
stale aktualne aj o par rokov.

- je mozne cely takyto server spolu s filtrovanim posty, firewallom a pripadne
intranetovym webserverom riesit relativne lacnym outsourcingom a kompletne
pomocou free sw. Je vysoko nepravdepodobne ze by sa nasla firma ktora by bola
ochotna to iste zabezpecit pod win + komercnymi nastrojmi za porovnatelnu
cenu - to o niecom vypoveda.

> to nie, to raz xceli vo firme taketo nieco, (tam je jeden komp. kam
> pristupuju vsetci a sluzi len na to ze su na nom ulozene vykresy a veci pre
> cad, a ten je pod Win2000 jeden disk C: a ma zapnute zdielanie). Len teraz
> ked mam VMWare ma napadlo ze by som to mohol odskusat na jednom kompe, aby
> som koli tomu nemusel blokovat celu firmu... a ak by to slo tak sa to moze
> vyskusat "naostro" a realne ;I

Uplne staci ked niekde vyhrabes PII 200+ , das tam znackovu sietovku, dokupis
trochu pamete a vyskusas linux na tom. Urcite to uz bude moct tak aj zostat a
usetris si pracu.

> nie pohoda, ja moc neviem ;)
vediet aspon toto je dost dolezite ;)

Juraj